کد مطلب: ۶۵۹۷۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گلایه‌ها از شیوه دهک‌بندی و پرداخت یارانه/ چرا قابل برداشت نیست؟

گلایه‌ها از شیوه دهک‌بندی و پرداخت یارانه/ چرا قابل برداشت نیست؟

دولت اعلام کرد دومین مرحله پرداخت یارانه، برای افرادی که درخواست بازبینی را نسبت به دهک‌بندی خود ثبت کرده بودند، واریز شده است اما برخی از مردم همچنان از شیوه دهک‌بندی و پرداخت یارانه گلایه دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان هدفمندی یارانه‌ها بامداد پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نام‌نویسی از افراد جدید جامانده از دریافت یارانه تا اطلاع بعدی تمدید شده است. همچنین، طیبه حسینی، سخنگوی این سازمان گفت که برای معترضان به قطع یارانه جدید ، چهارشنبه‌ شب پیامک واریز یارانه ارسال شد.

با وجود این، برخی از مردم همچنان از شیوه دهک‌بندی و پرداخت یارانه گلایه دارند. تجارت‌نیوز اخیرا سه گزارش در این زمینه منتشر کرده است؛ مرحله دوم یارانه جدید واریز شد ، واریز مشروط یارانه‌ها و یارانه جدید چه زمان قابل برداشت است؟

در ادامه، نظر برخی مخاطبان را در مورد این گزارش‌ها می‌خوانید.

چرا قابل برداشت نیست؟

گروهی از خوانندگان، می‌گویند مبلغ جدیدی برای آنها واریز نشده است یا نسبت به غیرقابل برداشت بودن آن اعتراض دارند.

-«مرحله دوم یعنی مال خرداد؟؟ یا منظورتون واریز مبلغ اردیبهشت برای افرادی هست که تازه اعتراض کردن… برای ما بعد از اعتراض هفته قبل یارانه اردیبهشت ریختن که مسدود هست و قابل برداشت نیست ولی مبلغ دیگری به عنوان مرحله دوم یا همون مال خرداد واریز نشده.»

-«دو هفته قبل مال یک ماه را ریختند و هنوز قابل برداشت نیست. کارگر بازنشسته هستم و مستاجر. با سی و سه سال سابقه کار ماهیانه هشت میلیون حقوق میگیرم بیش از تیمی از حقوقم هزینه اجاره می شود و دو فرزند دانشجو دارم. یارانه معمولی من را هم قطع کردند! چه کسانی روی چه حساب و کتابی دهک ها را مشخص کردند ؟ هیچکس هم پاسخگو نیست.»

-«برای بنده مال اردیبهشت دیشب واریزشد اما قابل برداشت نیست. لطف کنید یه جواب درستی به این مردم بدبخت و توضیح بدین که چطور و کی میتونیم دریافت کنیم. همه نیازمندن همه دستشون خالیه اگه واریز کردین پس چرا جون به لب می کنید تا این چندر غاز وبدین. آزادش کنید حداقل وسط این همه مشکلات یه خبرخوب ملت بشنون.»

-«من جا مانده یارانه معیشتی هستم. اعتراض نمودم یک مرحله پرداخت شد ولی مرحله دوم واریز نشده باز هم بی نظمی. درصورتیکه من فردی بیکارم و از کمک ناچیز فرزندانم امرار معاش میکنم.»

-«برای ما هم واریز نشد. به اشتباه جز دهک دهم قرار گرفتیم اعتراض زدیم ولی تا کنون مبلغی دریافت نکردیم.»

برداشت یارانه

برخی خوانندگان تجارت‌نیوز از شیوه دهک‌بندی و پرداخت یارانه گلایه دارند.

گلایه‌ها از دهک‌بندی

بعضی از مخاطبان همچنان به معیارهای دهک‌بندی برای پرداخت یارانه جدید انتقاد دارند.

-«چرا این همه مردم اذیت می کنید. من یک باز نشسته هستم و خودم و همسرم همیشه بیماریم. پسرم که شغل آزاد دارد بخاطر اینکه کمک مالی به ما بکند یارانه اش را جدا نکرده حالا اومدید مال ما را قطع کردین. آخه این چه وضعشه؟ کسی که چند ساله یارانه ۴۵ هزار تومانی گرفته حتما نیاز داره به من ندادن دوست من چندین دستگاه آپارتمان داره و ملیارد است برای اون واریز کردن همیشه حق ضعیف پایمال است.»

-«در دهک بندی افراد و قشر بازنشسته هم که فرزندشان یارانه بگیر خانوار است و در حال حاضر برابر سوابق متاهل و مستقل گردیده،و دارای درآمد جدا و خودرو و حساب بانکی می باشد برابر عدالت اجتماعی مد نظر و بازنگری بعمل آید.»

-«من در مشهد ۲۶ سال راننده تاکسی هستم و بخاطر طلاق همسرم و مهریه مجبور شدم از یک شرکت یک خودروی لیزینگی و بصورت اقساط تحویل گرفتم و نقد فروخته و مهریه همسرم را پرداختم و تا پایان اقساط که ۴سال دیگه می باشد نمی توانم پلاک بزنم و متاسفانه در دهک دهم قرار گرفتم. کجا به دادم می رسند تامدارک و اسناد فروش ماشین وپرداخت مهریه را ببرم.»

-«ما تا قبل از فروردین یارانه میگرفتیم الان قطعش کردن. شدیم دهک ده تو رو خدا به خاطر دو تا ماشین که سالها پیش سند خورده و به خاطر قسط و کرایه خونه فروخته شده رو ملاک قطع یارانه قرار ندین. زندگیمون به سختی پیش میره شما هم بیشتر سختش نکنین.»

یارانه باید پرداخت شود؟

اما در این مورد که آیا یارانه به طور کلی باید پرداخت شود یا نه، اختلاف نظرهایی وجود دارد.

-«این مبالغ رو برای صنعتی سازی کشور و کارخانه و معادن و سد و جاده و کلا برای زیر ساخت مملکت صرف بشه. چرااااا پول سرمایه کشور همینطوری تار و مار میکنید… ماهی ندید ماهیگیری یاد بدید ‌. یارانه فقط به اقشار بهزیستی و کمیته امداد ووو باید داد…تو رو خدا توجه به کشور جا مانده بکنید.»

-«هم پول نقد هم کالا برگ باید به مردم داده بشه چون گرانی بیداد میکنه.»

-«هم یارانه نقدی باید باشه هم کالا برگ. چون ماهی سه میلیون هم بدن به پای این همه گرانی که برای مردم درست کردن نمیرسه .پس هم یارانه نقدی هم کالا برگ باید باشه تا بتونیم فقط باهاش نون خالی بخریم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اداهای مسخره،آدم نذری هم که پخش می کنه به همه میده میره،دیگه انقد کی پولداره کی بی پول نمی کنه!!!!

  • ناشناس

    واقعا علت این که نمیشه یارانه سری اول رو برداشت کرد چیه یا تاریخ برداشت آن کی هست حداقل یه جواب درست به مردم بدهید

  • ناشناس

    تا کی منتظر برداشت یارانه باشیم من یه خانواده چهار نفره اجاره نشین هستم و درآمد ثابتی هم ندارم یه ماه دارم شیش ماه ندارم چشم به راه این یارانه هستم بچه بزرگ ام مریض باید ببرم هر ماه دکتر شما چطور تایید میکنید که کی چی داره سال93 یه ماشین خریدم الان ندارم درستش بخوای چند ساله که ندارم آیا خدا رو خوش میاد

  • صلوات

    من باز نشسته هستم ماهی ۲میلیون تومان حقوق دارم منو گذاشتند دهک ۷ آخه رو چه حسابی ماشین ندارم خانمم عضو بهزیستی هست خدارو خوش نمیاد انقدر اذیت میکنید

  • ناشناس

    واقعا این چ وضعیه نون نداریم بخوریم درامد که صفر بعد چون ابتدای پارسال سراتو داشتیم جز دهک ده هستیم بررسی نمیکنید که ما دیگه همون ماشینم نداریم و در حومه شهر زندگی میکنیم و حتی خونه هم نداریم داقعا متاسفم اینه یارانه عادلانتون

  • ناشناس

    سلام .یارانه ی ما برای دوماه پرداخت شد که مثل عموم مردم برای اردیبهشت ازاد شد ولی الان یارانه خرداد ازاد نمیشه الانم چند روز گذشته ولی میرم عابر بانک قابل برداشت نیس 🥺

  • ناشناس

    بر چه اساسی یارانه میدید به اون که دارد میدید به اون که ندارد نمیدید شوهر من شرکت با حساب اون کار می کنه دوتا ماشینم شرکت به نامش کرده و انداخته زیر پای راننده های شرکت. رفته به مدیر عامل گفته این دوتا ماشین که به نام من کردید اونم دوتا پراید را به نام خودتون کنید سر این دوتا پراید یارانه معیشتی به من ندادند مدیر عامل گفته کارت را ول کن و برو اون دوتا پرایدم می زنم به نام اون که میاد جای تو . یا رانه حق همه ست پس به همه بدید اینقدر ضعیف کش نباشید برا میلیاردا ریختید برا ما کارگرا شرکت خصوصی که دارند با حساباشون کار می کنند چون گردش مالی زیاد دارند نریختید نفت ماله همه ست

  • ناشناس

    یارانه حق همه ست برا یکی با اون وضع مالی خوبش جا دوتا یارانه سه تا یارانه ۴۰۰ هزارتومنی ریختید یعنی۱۲۰۰۰۰۰ تومناما برا من که شوهرم کارگر شرکت خصوصی چون با حسابش دارد برا شرکت کار می کنه و گردش مالیش زیاده یارانه نریختید یا به همه بدید یابه هیچ کس ندید ماهمه ایرانیم نفت ماله همه ست یارانه را به همه بدید چرا اینقدر تبعیض این چه دهک بندی مزخرفی راه انداختید یارانه همه را بدید بی انصافا و خدا نشناسا

  • ناشناس

    لا اقل یارانه اونای که تا دیروز یارانه ۴۵ هزارتومنی می گرفتندا بدید دهک بندی مزخرفی که راه انداختید جز تفاوت و تبعیض هیچی ندارد چرا رو ملک و املاکا یارانه نمیدید طرف با ۵تا خونه یارانه براش ریختید ولی من که هیچی ندارم چون با حسابم شرکت دارد کار می کنه و گردش مالی دارم اینا فقط علم کردید و تو سر ملت می زنید

  • ناشناس

    باسلام. بنده جز دهک دهم قرار گرفتم یارانه مرحله اول برام واریز نشد اعتراض زدم یارانه مرحله اول ۲۷ خرداد واریز شد ولی تا امروز که یکم تیرماه هست قابل برداشت نیست. مشکل چیه؟ اگه نمیخاید استفاده کنیم چرا واریز کردید! علت این غیر قابل برداشت بودن چیه ی جواب قانع کننده بدید توروخدا !!!