کد مطلب: ۴۷۶۷۰۴

گوجه ارزان شد

گوجه ارزان شد

نمودار یکساله قیمتی امروز به روند نرخ رب گوجه‌فرنگی یک کیلویی اختصاص دارد. قیمت رب گوجه‌فرنگی در ابتدای سال ۹۸، ۲۱ هزار تومان بود که در مهرماه سال گذشته به زیر ۲۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمودار یکساله قیمتی امروز به روند نرخ رب گوجه‌فرنگی یک کیلویی اختصاص دارد. قیمت رب گوجه‌فرنگی در ابتدای سال ۹۸، ۲۱ هزار تومان بود که در مهرماه سال گذشته به زیر ۲۰ هزار تومان رسید.

به گفته تولیدکنندگان قیمت این قلم از سبد خانوارها در سال گذشته به‌دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید اعم از قیمت بسته‌بندی و حامل‌های انرژی گران شد اما ناظران بازار می‌گویند دلیل اصلی گرانی رب‌ گوجه‌فرنگی، صادرات این محصول بوده است.

بالا رفتن قیمت ارز، بازارهای صادراتی را بیش از پیش برای فعالان اقتصادی جذاب کرد و صادرات به بازارهای منطقه‌ای افزایش یافت، امری که در کنار افزایش هزینه‌هایی همچون قیمت بسته‌بندی و دستمزد کارگران باعث شد قیمت این قلم از سبد معیشتی خانوارها افزایش پیدا کند. البته قیمت رب گوجه‌فرنگی یک کیلویی از ابتدای سال روند کاهشی طی کرد و با قیمت ۱۷ هزار تومان وارد بازار شد که تا مردادماه با افزایش اندک ۴۰۰ تومانی، ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

99090

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    wow، چه مهم!!!!!چرا از بورس چیزی نمیگی؟ ها؟ چرا از بی ارزش شدن سهام چیزی نمیگی؟