کد مطلب: ۵۵۵۷۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یک خبر مهم برای بازارهای ایران

یک خبر مهم برای بازارهای ایران

احتمالا مذاکرات وین به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. موضوعی که حالا سخنگوی دولت ایران و سخنگوی وزارت خارجه امریکا هرکدام به صورت جداگانه مطرح کرده‌اند و نتیجه‌گیری نهایی را به تصمیم آخر دولت‌هایشان واگذار کرده‌اند. این مساله امروز واکنش بازارهای ایران را به دنبال داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز هفته آینده ممکن است آخرین دور مذاکرات در وین باشد. این موضوع را علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز در یک نشست خبری گفته و توضیح داده است که نتیجه مذاکره به تصمیم طرف‌های مقابل و اراده آنها برای به نتیجه رسیدن گفتگوها دارد. بنابراین در صورتی که دیگر طرف‌ها آماده باشند، دولت مانعی برای اتمام مذاکرات ندارد.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که دیروز هم جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید خبری مشابه اعلام کرده و گفته بود که هیچ زمان‌بندی خاصی برای ادامه مذاکرات وجود ندارد و مشخص نیست گفتگوها در دور هفتم ادامه داشته باشد.

او روند پیشرفت مذاکرات را خوب توصیف کرده و گفته بود نتیجه به اراده سیاسی طرفین بستگی دارد.

به نظر می‌رسد که بازارهای مالی ایران از آخرین اخبار مذاکرات وین چشم‌انداز مثبتی نداشتند و امروز دلار دوباره وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد و با قیمت ۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان در بازار آزاد معامله شد.

بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز به یک میلیون و ۴۸ هزار تومان رسید و البته بورس رشد خیره‌کننده‌ای داشت و با رشد حدود ۱٫۵ درصدی که معادل ۱۸ هزار و ۲۳۳ واحد بود، شاخص کل به یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید.

حالا باید منتظر ماند و دید که خبر نهایی وین چه خواهد بود و بازارهای مالی پس از ماه‌های طولانی انتظار و بلاتکلیفی چه سمت و سویی در پیش می‌گیرند؟

مطالعه گزارش علت صف جلوی صرافی‌ها چیست؟ پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جوجها اخر پاییز میشمارن

  • ناشناس

    همش وعده وعید الکی هیچ اتفاقی هم نمی افته

  • مریم

    اخه آقای ربیعی تا حالا کدام یک از حرفه ای شما راست بوده که این دومیش باشه .
    یادم هست شاخص ۲۱۰۰ بود و وقتی ریزش کرد تا ۱۷۰۰ و داد سهام دارانی که گول شماها را خورده بودن در آمده بود شما گفتین شاخص از ۱۶۰۰ پایین تر نمیاد .ولی دیدین که تا ۱۱۰۰ واحد ریزش کرد و مردم را دچار ضررهای ۶۰ الی ۷۰ درصدی کردید .
    و حالا بعد از ۸ سال مردم را معطل برجام کردید و دیدید که نتیجه نداده ..پس چطور میخواهید مردم حرفتان را باور کنند .
    خدا رحم کند که در آخر عمر دولت در وین دارید چه کاری انجام میدهید .
    تجارت نیوز جان عزیزت متن من را نشر بده

  • مرغک

    حرفهای دولت و سخنگویش هیچ اعتبار ندارد.همش وعده وفریبکاری است.همین ربیعی. قبل از ریزش شدیدبورس درمرداد کلی سهام فروخت وکلی سود کلان به جیب زد!