کد مطلب: ۴۳۷۵۱۷

یک سیگنال نفتی برای آینده بازار ارز

یک سیگنال نفتی برای آینده بازار ارز

با در نظر گرفتن قیمت ۴۰ دلاری برای هر بشکه نفت،‌ در اوایل سال آینده، درآمد ایران روزانه تا ۲۴۰ هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مهمترین مولفه‌های در بازار ارز ایران، درآمدهای ارزی و فروش نفت این کشور است. در ماه‌های اخیر هم که بار دیگر بازار ارز شاهد نوساناتی بود، از نگاه برخی یکی از علل آن نوسان در میزان درآمدهای نفتی ایران بوده است.

در همین حال اعلام شده که در اوایل سال آینده، درآمدهای نفتی ایران از یک محلی قرار است افزایش پیدا کند، سیگنالی که شاید برای آینده بازار ارز ایران مهم به حساب بیاید.

طبق ادعای ایرنا، میدان نفتی مشترک سلمان در جنوب جزیره لاوان واقع شده و با راه‌اندازی سکوی اس-۱ در اوایل سال آینده، تولید روزانه این میدان حدود شش هزار بشکه افزایش می‌یابد. در این شرایط با در نظر گرفتن قیمت ۴۰ دلاری برای هر بشکه نفت،‌ درآمد ایران روزانه تا ۲۴۰ هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به پایان عملیات نصب سکوی اس-۱، به پیچیدگی‌های این عملیات از جمله دشواری لیفتینگ به‌دلیل وزن نامتقارن سکو، تعدد و پیچیدگی خطوط لوله و کابل زیردریایی و… اشاره کرد و گفت: عملیات نصب با وجود همه پیچیدگی‌ها با رعایت حداکثری اصول ایمنی انجام شد.براساس این گزارش، سکوی سرچاهی اس-۱ میدان سلمان که با بهره‌مندی از توان داخلی و تحت نظارت شرکت نفت فلات قاره ایران ساخته شده است، ۲۳ دی‌ماه امسال در یارد خرمشهر بارگیری شده بود.

عملیات اجرایی ساخت این سکو اواسط سال ۹۳ از سوی یک شرکت خصوصی آسفالت آغاز و پایه سکو در اواسط سال ۹۴ بارگیری و در اوایل سال ۹۵ در میدان سلمان نصب شد. این سکو پس از ساخت در کارگاه، با طی فاصله ۸۳۰ کیلومتری دریایی (فاصله آبی میان خرمشهر تا موقعیت میدان نفتی سلمان در استان هرمزگان) در موقعیت خود نصب شد. وزن عرشه این سکو حدود ۱۰۵۰ تن است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.