کد مطلب: ۱۸۰۲۵۶

۲۰۱۸ سال خودروهای برقی است!

۲۰۱۸ سال خودروهای برقی است!

بسیاری از تحلیلگران برآورد می‌کنند که سال آینده (۲۰۱۸ میلادی) نقطه عطفی برای توسعه و پیشرفت صنعت خودروهای برقی و الکتریکی خواهد بود.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی ( حدودا دو دهه آینده ) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) بالاخره خودروهای الکتریکی و برقی از حالت خودروهای غیر قابل استفاده‌ای که تنها در نمایشگاه‌های علم و فناوری از آنها رونمایی می شد، خارج شد و تولید انبوه خودروهای لوکس و قابل استفاده آنها توسط غول‌های خودروسازی آغاز شد.

این تولید انبوه که با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم و دولت‌های بسیاری روبرو شد، می‌تواند نقطه عطفی برای جهشی بزرگ و گامی بلند به سمت خودروهای پاک و غیر آلاینده به شمار بیاید.

تحلیلگران بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که سال آینده ۲۰۱۸ میلادی به طور قطع سال خودروهای برقی و الکتریکی خواهد بود.

چرا که غول‌های خودروسازی در جهان به این نتیجه رسیده‌اند که باید با طراحی و تولید خودروهای پاک برقی به محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین کمک بسزایی کنند و از طرفی نیز، رضایت و نیاز مردم و دولت ها را برآورده کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون سهم خودروهای برقی و الکرتیکی تنها ۱.۵ درصد از فروش تمام خودروهایی است که در کشور ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده است.

البته موارد و نکات مهمی برای خودروهای برقی و الکتریکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد بعنوان مثال، مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ، قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده و در دسترس بودن امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ایستگاه‌های شارژ خودرو باید با همکاری شرکت‌های خودروسازی - تکنولوژی و دولت‌ها ساخته شود.

همانطور که ربکا لینلند - تحلیلگر موسسه کلی بلو بوک - عنوان می‌کند، شهروندان آمریکایی در حال حاضر قادر خواهند بود خودروهای برقی را با قیمتی تقریبا مناسب و امکانات قابل قبولی تهیه کرده و خریداری کنند.

وی خودروهای لوکس برقی که مورد استقبال بی‌نظیری توسط آمریکایی‌ها قرار گرفته است را شورولت بولت، تسلا مدل ۳ و مدل لیف نیسان معرفی می‌کند.

خودروی برقی و لوکس شورولت بولت در سال آینده میلادی برای نخستین بار قرار است که در سراسر جهان عرضه شده و به فروش برسد.

قیمت این خودروی لوکس برقی از ۳۷ هزار دلار شروع خواهد شد و به باتری‌های عظیم و قدرتمندی مجهز است که قادر است مسافت حدود ۲۳۸ مایل را به راحتی بپیماید.

خودروی برقی و لوکس نیسان لیف هم در حال تولید انبوه است اما هنوز نمی‌توان گفت که قادر است به رقابت با شورولت بولت بپردازند.

چرا که این خودروی پاک در حال حاضر تنها قابلیت پیمایش ۱۵۰ مایل را داراست اما قیمت آن نیز زیاد بالا نیست و در ایالات متحده آمریکا در قیمتی پایین تر از ۳۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

البته مدیران نیسان اعلام کرده اند نسخه ارتقا یافته نیسان لیف که توان پیمایش بالاتری دارد، به زودی احتمالا در سال آینده معرفی و روانه بازار خواهد شد.

57612222

مدل تسلا ۳ نیز تقریبا هم قیمت خودروی شورولت بولت است اما آنچنان که پیش بینی می شد در به فروش رساندن محصولات جاه طلبانه و جدید خود موفق ظاهر نشد.

57612220

به‌هرحال چیزی که واضح و بدیهی بنظر می‌رسد آن است که شرکت‌های خودروسازی بزرگ و بنام بسیاری در جهان از جمله تویوتای ژاپن، فولکس واگن آلمان، رنو فرانسه، نیسان ژاپن، دایملر و بی ام و ( BMW ) آلمان، ولوو ( Volvo )، جنرال موتورز و فورد تصمیم گرفته‌اند که با تولید انبوه خودروهای پاک برقی و الکتریکی با توان پیمایش بالا و امکانات لوکس و پیشرفته کمک بسزایی به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کنند.

بدین ترتیب این خودروسازی‌ها می‌خواهند تحولات عظیمی را در صنعت خودروسازی و حمل و نقل ایجاد کنند.

بنابراین طبیعی و منطقی بنظر می‌رسد که سال آینده میلادی سال معرفی و عرضه خودروهای پاک برقی و الکتریکی شود.

منبع: وب سایت money.cnn

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.