کد مطلب: ۴۷۳۳۹۸

۷ نکته مهم در انتخاب پرده آشپزخانه

۷ نکته مهم در انتخاب پرده آشپزخانه

آشپزخانه قلب یک خانه و پرترافیک‌ترین و پرکاربردترین فضای یک خانه به حساب می‌آید. لذا انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

آشپزخانه یکی از مهمترین فضاهای هر خانه است. آشپزخانه قلب یک خانه و پرترافیک‌ترین و پرکاربردترین فضای یک خانه به حساب می‌آید. لذا انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله سعی می‌کنیم تا 7 نکته مهم در انتخاب پرده آشپزخانه را با شما در میان بگذاریم:

1- پرده آشپزخانه باید کاربری ساده‌ای داشته باشد.

اولین و مهمترین نکته در انتخاب پرده آشپزخانه این است که پرده آشپزخانه می‌بایست کاربردی بوده و استفاده راحتی داشته باشد. با توجه به اینکه آشپزخانه فضایی پراستفاده و پرتردد است، پرده آشپزخانه می‌بایست کاربری راحتی داشته و به سرعت جمع، باز و یا سایه روشن شود. لذا استفاده از پرده‌های چندلایه و سنگین در آشپزخانه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

2- پرده آشپزخانه باید فضای کمی را اشغال کند.

محیط آشپزخانه معمولا فضایی شلوغ و پرترافیک است، به همین دلیل انتخاب پوشش مناسب پنجره یا در می‌بایست حداقل فضا را از محیط آشپزخانه اشغال کند تا مانع رفت‌وآمد و یا حرکت داخل آن نشده و علاوه‌براین دسترسی سریع به در یا پنجره آشپزخانه را ممکن سازد.

3- پرده آشپزخانه باید قابل شستشو باشد.

اکثر کارهای خانه در آشپزخانه انجام می‌شود. شستشوی مواد غذایی، ظروف و لباس‌ها، پخت‌وپز، سرو غذا و… همه و همه در این قلب تپنده صورت می‌پذیرد. در نتیجه احتمال کثیف‌شدن پرده آشپزخانه به مراتب بالاتر از اتاق خواب و سالن پذیرایی و یا سایر فضاهای هر خانه است. به‌همین‌دلیل پرده‌ای مناسب آشپزخانه است که به‌راحتی کثیف نشده و علاوه بر آن قابل شستشو و نظافت باشد. نسل جدید پرده‌های مدرن، آنتی استاتیک بوده و مانع جذب گرد و غبار هستند و نیاز کمتری به شستشو خواهند داشت.

4- پرده آشپزخانه بهتر است روشن باشد.

IMG 20200824 103324 833 1 1 1

با توجه به اینکه آشپزخانه محیط پر رفت‌وآمدی است و افراد زمان زیادی را در آن می‌گذرانند، برای حفظ روحیه افراد و نیز تامین نور مناسب توصیه می‌شود از پرده‌های با رنگ روشن در آشپزخانه استفاده شود. ورود نور خورشید علاوه بر انتقال انرژی مثبت به داخل فضا موجب کاهش نیاز به استفاده از چراغ و لذا کاهش مصرف برق و همچنین موجب میکروب‌زدایی و پاکی محیط خواهد شد. بنابراین پرده‌ای با رنگ روشن برای آشپزخانه خود انتخاب کنید که میزان عبوردهی نور مناسبی داشته باشد.

5- پرده آشپزخانه بهتر است حرکت عمودی داشته ‌باشد.

استفاده از پرده‌های مدرن بالارو در آشپزخانه موجب می‌شود که بتوانید به‌سرعت برای تهویه و یا نظافت پرده را به‌طور کامل از فضا حذف کرده و دسترسی کامل و مناسبی به در و پنجره داشته باشید. پرده‌های کناررو معمولا بخشی از فضای دسترسی شما را برای همیشه محدود خواهند کرد و مناسب آشپزخانه نیستند.

6- پرده آشپزخانه بهتر است طیف رنگی مناسبی داشته باشد.

SAVE 20200615 204002 1

نارنجی اشتهاآورترین رنگ است. برای حفظ شادابی و روحیه افراد ساکن در خانه بهتر است رنگ را به آشپزخانه خود اضافه کنید و از انتخاب رنگ‌های کرم، قهوه‌ای، طوسی و مشکی در آشپزخانه اجتناب کنید.

7- ساده یا طرح‌دار؟ انتخاب با شماست!

اینکه پرده آشپزخانه را ساده یا طرح‌دار انتخاب کنید به عوامل زیادی از جمله سلیقه شما، پوشش دیوار و کف آشپزخانه، مساحت آشپزخانه و موقعیت آشپزخانه نسبت به سالن پذیرایی بستگی دارد. در صورتی که کاشی‌های دیوار و کف آشپزخانه طرح‌دار هستند بهتر است پرده را ساده انتخاب نمایید تا از شلوغی بیش از حد فضا جلوگیری شود. علاوه‌بر‌این در صورتی که آشپزخانه کوچکی دارید و یا آشپزخانه و پذیرایی منزلتان دید مشترک دارند بهتر است از پرده‌های ساده و بدون طرح برای آشپزخانه استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع پرده‌های مدرن، اینجا را کلیک کنید .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.