کد مطلب: ۲۷۲۲۹۸

۸۰ درصد گندم وارداتی به سیستان و بلوچستان ‌ریلی انجام می‌شود

۸۰ درصد گندم وارداتی به سیستان و بلوچستان ‌ریلی انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ گفت: ۸۰ درصد گندم وارداتی استان سیستان و بلوچستان از طریق ریل انجام می‌شود.

غلامعلی گنجعلی افزود: در زمینه تولید آرد سرمایه گذاری خوبی در استان انجام شده و ۱۱ کارخانه فعال است، ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان نیز ۴۰۰ هزار تن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،گنجعلی گفت: سال گذشته ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که امسال با توجه به کاهش تولید این محصول نمی‌توان رقم قطعی را پیش‌بینی کرد، اما از فروردین ماه ۳۱ هزار تن گندم به مبلغ ۳۶ میلیارد تومان خریداری و در سیلوها ذخیره شد که کار خرید تا مهر یا آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۷۸ درصد مطالبات گندم کاران به آن ها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: امسال بیش از هزار و ۳۰۰ تن برنج در قالب طرح ضیافت در بازار عرضه شد، سال گذشته کشتی ۶۶ هزار تنی شکر در بندر چابهار پهلو گرفت که سبب ایجاد اشتغال شد، تا پایان تیر ماه امسال هم کشتی ۱۷ هزار تنی برنج از هند وارد بندر می‌شود و می‌تواند در رونق اقتصادی و توسعه اشتغال تاثیرگذار باشد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ گفت: سال گذشته سه هزار تن گندم تولیدی کشور در کارخانه های استان تبدیل به آرد و دو هزار تن آرد تولیدی صادر شد که برنامه است به سمت و سوی واردات گندم و تبدیل آن به آرد و صادرات به دیگر کشورها حرکت کنیم، در همین باره در حال رایزنی هستیم که امسال هزار تن گندم از تاجیکستان وارد استان و پس از تبدیل به آرد، صادر شود.

گنجعلی با اشاره به احیای کارخانه آرد زابل بیان کرد: این کارخانه بعد از ۱۰ سال، اسفند ماه سال گذشته با تحویل اولین محموله گندم مجدد فعال شد و در حال فعالیت است و سبب کاهش قسمتی از نگرانی های مردم این منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو سال است که خرید دانه های روغنی از جمله کلزار و گلرنگ نیز انجام می شود و پنج مرکز در استان برای ذخیره سازی آن پیش بینی شده است.

منبع:اداره‌کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.