کد مطلب: ۴۱۴۵۷۶

۸۷ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

۸۷ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: بنا بر آخرین آمار تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل ۸۷ درصد پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حبیب جهان‌ساز، رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۸۷ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بنا بر آخرین آمار تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و مابقی پس از دریافت قدرالسهم کارخانه‌ها و منابع دولت به تدریج به حساب چایکاران واریز می‌شود.

وی افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گفته جهان‌ساز روند پرداخت مطالبات چایکاران نسبت به سال گذشته بهتر بوده که امیدواریم تا پایان سال تمامی مطالبات را به حساب چایکاران واریز کنیم.

رئیس سازمان چای ادامه داد: امسال کارخانه‌های چای‌سازی رقمی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، بالاتر از نرخ خرید تضمینی به چایکاران پرداخت کرده‌اند که این امر رضایت‌مندی آن‌ها را در بر داشته است.

آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی به چایکاران

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی به چایکاران، گفت: بنابر آخرین آمار تا کنون ۸ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد به چایکاران پرداخت شده است ضمن آنکه بازپرداخت این تسهیلات برای سرمایه در گردش ۴ ساله با یک سال تنفس است.

جهان‌ساز با اشاره به اینکه ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات برای چایکاران در نظر گرفته شده است، افزود: این درحالی است که در صورت ازدیاد تقاضای کارخانه‌های چای‌سازی و چایکاران محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

این مقام مسئول مجموع واردات چای در سال گذشته را ۶۲ هزار تن اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ۲۹ هزار تن چای به کشور وارد شده که با توجه به تولید داخل و سرانه مصرف مابقی آن تا پایان سال وارد خواهد شد.

رکود بر بازار چای داخل حاکم است

وی از رکود حاکم بر بازار چای خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تعرفه چای وارداتی نگاه‌ها برای تامین نیاز کشور به سمت واردات است که همین امر بر رکود خرید و فروش چای داخل دامن زده است.

رئیس سازمان چای در پایان با بیان اینکه قیمت چای در ماه‌های اخیر نوسانی نداشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون متوسط قیمت هر کیلو چای ممتاز در خرده‌فروشی‌ها ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان است و از آنجا که ۱۳ درصد چای تولیدی کشور ممتاز است، بنابراین متوسط مابقی قیمت چای در کشور بیش از ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.