فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۲۶۷۸۷

۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارس طعمه حریق شد

۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارس طعمه حریق شد

آتش سوزی وسیعی امروز در منطقه جنگل‌های ارس در خراسان رضوی باعث شد تا حدود 10 هکتار از این جنگل‌ها در آتش بسوزد. محیط بانان دلیل اصلی این آتش سوزی را عامل انسانی اعلام کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز از آتش سوزی وسیع در منطقه جنگل‌های ارس خبر داد.

وی گفت: امروز متاسفانه ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارس امروز 31 خرداد 1402 طعمه حریق شدند.

جواد پهلوان‌زاده خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های ارس منطقه تاتار با حضور مأمورین منابع طبیعی، محیط‌زیست و مرتع‌داران پس از ساعت‌ها تلاش اطفا شد و نیروهای بسیج نیز به حالت آماده‌باش بودند.

وی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی بیش از ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارس طعمه حریق شدند، عامل انسانی را دلیل آتش‌سوزی دانست و افزود: متأسفانه بر اثر سهل‌انگاری انسانی چنین اتفاقی رخ داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز حاصل این سهل‌انگاری را از بین رفتن بیش از ۲۰۰ درخت با ارزش ارس که تأثیر زیادی در حفظ و نگهداری خاک دارد دانست و گفت: وجود گونه‌های بالشتکی (انواع گون‌ها) بر گسترش آتش‌سوزی تأثیر بسزایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: وجود لاشبرگ درختان ارس و انباشته شدن آنها در زیر درختان باعث کندی اطفا و طولانی شدن حریق بوده است.

پهلوان‌زاده از همه بهره‌برداران و گردشگران و دوست‌داران طبیعت خواست: در زمان حضور در مراتع و جنگل‌ها حتماً از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به ترک محل نمایند.

وی اظهار کرد: مرتع تاتار در بالاسر روستای ریشخوار حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر درگز قرار دارد و برای رسیدن به آن با خودرو حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان‌بر است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز عنوان کرد: اگرچه عصر دیروز مراتع و جنگل‌های ارس طعمه حریق شدند اما تا ظهر امروز عملیات لکه‌گیری آتش و جلوگیری از حریق مجدد ادامه داشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.