کد مطلب: ۶۱۲۳۱۲

آتش سوزی در پارس جنوبی مهار شد

آتش سوزی در پارس جنوبی مهار شد

شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: نشت گاز از خط انتقال در دریا و برخورد صاعقه با سطح آب، باعث آتش‌سوزی در سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی شده بود که بلافاصله مهار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: پیرو درج اخباری مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در یکی از سکو‌های گازی پارس جنوبی به اطلاع می‌رساند، هیچ‌گونه آتش‌سوزی در سکوی ۱۶ پارس جنوبی اتفاق نیفتاده است و تاسیسات این سکو در وضعیت ایمن قرار دارند.

بنا بر این گزارش، دیروز (جمعه، ۱۰ دی ۱۴۰۰) خط لوله انتقال گاز سکوی ۱۶ در بستر دریا دچار نشتی شد که بلافاصله پس از بررسی و شناسایی موقعیت آن، خروجی‌های سکو بسته و نشتی به طور کامل مهار شد.

در پی این حادثه و بر اثر برخورد صاعقه با سطح آب، گاز منتشر شده در سطح آب و در فاصله ۱۵ کیلومتری از سکو دچار آتش‌سوزی شد، که بلافاصله پس از قطع تولید گاز، آتش نیز مهار شد.

اکنون سکوی ۱۶ پارس جنوبی از مدار تولید خارج شده و برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است.

روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: با وجود حادثه یادشده، شرکت نفت و گاز پارس ضمن جبران کسری گاز از سایر سکو‌ها متعهد به نگهداشت تولید وفق برنامه مصوب است.

فاز‌های ١۵ و ١۶ پارس جنوبی دی سال ۱۳۹۴ به منظور تولید روزانه ۵۶,۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، ٧۵ هزار بشکه میعانات گازی،۴٠٠ تن گوگرد و تولید سالانه ١.٠۵ میلیون تن گاز مایع LPG (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی به بهره‌برداری رسید.

این فاز‌ها دو سکوی حفاری (هرکدام شامل ١١ حلقه چاه) دارند که در فاصله ۱۱۵ کیلومتری ساحل عسلویه در آب‌های خلیج فارس واقع شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.