کد مطلب: ۶۷۸۹۲۹

ماجرای آتش سوزی شیطان کوه لاهیجان چه بود؟

ماجرای آتش سوزی شیطان کوه لاهیجان چه بود؟

در پی آتش سوزی درختان و علفزارهای اطراف آبشار شیطان کوه لاهیجان، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان دستور شناسایی عاملان این حادثه را صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آتش سوزی عصر روز گذشته درختان و علفزارهای اطراف آبشار شیطان کوه لاهیجان پس از پنج ساعت تلاش آتش نشانان مهار شد.

ایسنا نوشت: به گفته رئیس آتش نشانی لاهیجان، پس از اطلاع از آتش سوزی، ۳۵ آتش نشان به همراه هشت دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

سید احمد میربشیری، با بیان اینکه آتش نشانان از چند نقطه نسبت به مهار و کنترل حریق اقدام کردند، افزود: این آتش سوزی پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه نیروهای آتش نشانی مهار شد.

وی علت دقیق وقوع آتش سوزی را در حال بررسی دانست و عنوان کرد: در این حادثه دو آتش نشان از ناحیه پا مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که در حال حاضر حال عمومی آنان مساعد است.

در پی آتش سوزی درختان و علفزارهای اطراف آبشار شیطان کوه لاهیجان، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان دستور شناسایی عاملان این حادثه را صادر کرد.

ابراهیم انصاری، با بیان اینکه حفظ و نگهداری از منطقه بام سبز که یکی از نقاط مهم گردشگری شهر لاهیجان است بر همگان ضروری و واجب است، اظهار کرد: به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی در ماه جاری و به ویژه در تعطیلات، در مناطق سخت گذر بام سبز و اطراف آن شاهد حریق‌های متعدد هستیم که در هر مرحله از آتش سوزی بخشی از طبیعت تخریب و از بین می رود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم از سوی فرماندهی انتظامی لاهیجان برای شناسایی عاملان حادثه انجام خواهد شد گفت: به طور قطع دستگاه قضایی با اشخاصی که با آتش سوزی عمدی طبیعت را تخریب کنند به طور قانونی برخورد خواهد کرد.

دادستان لاهیجان با اشاره به بند ١٢ ماده ۵۵ از قانون شهرداری‌ها، گفت: انجام اقدامات لازم برای حفاظت از شهر در برابر سوانح طبیعی چون زلزله، سیل، حریق، ترمیم دیوارهای شکسته، تعمیر چاله‌ها و چاه‌های واقع در معابر و… بر عهده شهرداری است.

وی اضافه کرد: در جهت رعایت مواد ۲ و ۵ از دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه مراتب به شهرداری اعلام شد تا در جهت انجام وظیفه قانونی پیش بینی شده، کلیه تمهیدات مورد نظر از قبیل به کار گرفتن نیروهای لازم برای نظارت و کنترل و انجام گشت‌های مستمر، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی که به صورت بالقوه حادثه ساز است و نیز نصب تابلوهای مربوط به ممنوعیت روشن کردن آتش در این مناطق با همکاری اداره‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی لاهیجان را انجام و نتیجه اقدامات را به دادستانی گزارش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.