کد مطلب: ۴۲۹۰۳۴

آخرين خبر از قراردادهای نفتی ايران

آخرين خبر از قراردادهای نفتی ايران

وزیر نفت گفت: در نتیجه امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری از میادین نفتی پارسی و پرنج، ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری از میادین نفتی پارسی و پرنج با بیان اینکه این قرارداد پنجمین قرارداد در قالب IPC است، گفت: پیش از این ۴ قرارداد دیگر از جمله قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی، میدان آبان و پایدار، میدان سپهر و جفیر، دالپری و پایدار غرب در این قالب امضا شده است.

وی افزود: در سال ۹۵ پس از بررسی‌های همه جانبه در بخش‌های مختلف قرار شد شرکت ملی نفت‌خیز جنوب طی قراردادی در قالب IPC که تفاوت‌های جزئی دارد، اقدام به عقد قراردادهای مختلف کند.

به گفته این مقام مسئول نظام اجرایی این قراردادها جدید است و در نتیجه امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری از میادین نفتی پارسی و پرنج شاهد درآمد ۶ میلیارد دلاری هستیم. این در حالی است که مدت قرارداد ۱۰ ساله است.

وزیر نفت با اعلام اینکه پیمانکار در این نوع قرارداد از بهره‌برداری به نوعی پشتیبانی می‌کند، تصریح کرد: وقتی خارجی‌ها در صنعت نفت، سرمایه‌گذاری نکردند ما معطل نمی‌مانیم و با استفاده حداکثری از توان داخل اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت نفت می‌کنیم.

زنگنه ادامه داد: ۸۷۰ میلیون دلار کار خالصی است که از طریق امضای این قرارداد با یک شرکت ایرانی بزرگ حاصل می‌شود و موجب می‌شود با وجود شرایط تحریمی شاهد افزایش برداشت و بازیافت با استفاده از قراردادهای IPC, EPD و EPC باشیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.