کد مطلب: ۶۶۴۷۹۵

آخرین اخبار از سانحه قطار مشهد یزد/ شناسایی ۸ جسد از پیکرهای قربانیان

آخرین اخبار از سانحه قطار مشهد یزد/ شناسایی ۸ جسد از پیکرهای قربانیان

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد خبر داد: هویت هشت جان‌باخته سانحه قطار مشهد – یزد شناسایی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد خبر داد: هویت هشت جان‌باخته سانحه قطار مشهد - یزد شناسایی شده است.

تسنیم گزارش داد: فریبرز آیتی با اعلام خبر شناسایی پیکر هشت جان‌باخته سانحه قطار مشهد - یزد، در این رابطه اظهار کرد: از ساعت ۹ شب گذشته که پیکرهای قربانیان این حادثه به پزشکی قانونی یزد منتقل شد، ۲۰ نفر از همکاران بدون وقفه مشغول کار در تالار تشریح هستند و تا این لحظه پیکر هشت نفر از این عزیزان شناسایی و تعیین هویت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از اجساد با روش‌های معمول قابل شناسایی نیستند انجام فرایند تعیین هویت به انجام آزمایش ژنتیک منوط شد که تا این لحظه ضمن اخذ نمونه از پیکر پنج متوفی تعیین هویت نشده، از بستگان سه تن از این عزیزان برای تطابق ژنتیکی نمونه DNA اخذ شده است و کار اخذ نمونه ژنتیک از بازماندگان دو پیکر دیگر به مجرد مراجعه این عزیزان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجساد شناسایی شده با دستور مقام قضائی برای خاک‌سپاری به خانواده‌های گرامی‌شان تحویل داده می‌شود و سایر موارد نیز بعد از اعلام نتایج آزمایش ژنتیک و احراز هویت در روزهای آتی تحویل بستگان خواهد شد.

بر اساس این گزارش اسامی هشت پیکر شناسایی شده به شرح زیر است:

ابوالفضل زارع ارنانی فرزند قاسم

کیان زارع ارنانی فرزند ابوالفضل

عزت آخوندی فرزند امیر

فاطمه بمانی هنزایی فرزند علی

منیژه میرجلیلی فرزند محمد حسین

مرضیه ساکت یزدی فرزند محمود

فاطمه رحیمی فرزند محسن

کبری میرزایی فرزند یدالله

یادآور می‌شود یکی از پیکرهای قربانیان به نام یکتا کلانتری‌زاده در شهرستان طبس (محل وقوع حادثه) شناسایی و در همان شهرستان به بستگان تحویل شده است.

ورود هیات ویژه دیوان محاسبات به حادثه تصادف قطار مشهد

خبرآنلاین نوشت، همچنین در پی این حادثه مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور ضمن تسلیت به بازماندگان این سانحه جانکاه، در راستای وظایف ذاتی و صلاحیت‌های دیوان محاسبات کشور، به مدیرکل دیوان محاسبات استان خراسان جنوبی ماموریت داد تا با حضور در محل حادثه و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، نسبت به بررسی ابعاد موضوع اقدام و نتیجه رسیدگی را ارائه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدابیامرزدشون خداوندبع خانوادهاشون صبر جمیل بده

  • ناشناس

    ایکاش مسولیت پذیری بیشتر در ما ایرانیان باشه .ای کاش فک کنیم فرزندمان در قطار هواپیما یا ماشین در حال اومدن به خونه است تا بلکه بیشتر دل بسوزونیم .مسولین که خرید امکانات جدید و به روز نمی کنند مثل کنترل هوشمند سرعت و …حداقل خودمان به هم رحم کنیم .ای کاش افرادی مثل ریز علی بیشترداشتیم