کد مطلب: ۴۹۴۶۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از وام یک میلیونی / یارانه ۱۰۰ هزار تومانی چه شد؟

آخرین اخبار از وام یک میلیونی / یارانه 100 هزار تومانی چه شد؟

شنبه اول آذر ماه، رئیس جمهور اعلام کرده بود: امروز مصوب شد که برای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض بدهیم و هم برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی در نظر بگیریم. ثبت نام هر دو این‌ها در هفته اخیر آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آن روز حسن روحانی بیان کرد که «در نظر داریم با اقدامات حمایتی مردم را در شرایط فعلی کمک کنیم.» اما به نظر می‌رسد مردم تاکنون از حمایت‌های دولت چندان رضایتی ندارند. تعداد قابل توجهی از کامنت‌های مخاطبان را در گزارش «وام یک میلیونی برای 10 میلیون خانوار» می‌توانید بخوانید.

در هفته اخیر هر دو طرح حمایتی دولت آغاز شد و جزییاتی از آن به تدریج منتشر شده است. فعلا این دو طرح در مرحله ثبت نام هستند اما زمان واریز آنها یکی هفته سوم آذر ماه و دیگر نیمه دوم آذر ماه اعلام شده است.

جزئیات وام کرونا مبین این است که ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی کرونا از روز سه‌شنبه هفته اخیر آغاز شده و تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد.

در این طرح سه گروه را مشمول اعلام کرده‌اند. افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، افرادی که مرحله اول وام کرونا را دریافت کرده‌اند و افراد فاقد درآمد ثابت.

با این حال گزارش مردمی از ثبت نام وام کرونا نشان می‌دهد مشمولان در ثبت نام این وام مشکلاتی داشته‌اند. سامانه پیامکی 6369 به عنوان مهمترین راه ثبت‌نام معرفی شده بود اما گویا در عمل این راه ارتباطی دچار مشکلاتی شده است. برخی مخاطبان برای تجارت‌نیوز نوشته‌اند:

«دقیقا منم زدم میگه ارسال نشد خطا میده»

«منم رد کردم ارسال نشد..الکیه»

«چرا وقتی کد ملی پیام میفرستی به ۶۳۶۹ سریع ناموفق میشه و ارسال نمیشه با اینکه خط از خودم هستش ولی هرکار میکنم نمیشه»

«کد ملی رو پیامک میکنیم پیام ناموفق میاد چکار کنیم»

«دوستان من چند بار ارسال کردم نوشته یک بار پیامک کنید الان وام نمیدن دیگه؟»

«الکیه . دروغه . اصلا این شماره اس رو قبول نمیکنه»

با این حال مسئولان مربوطه وعده حل این مشکلات را داده‌اند. اما پیش از اقدام برای ثبت‌نام می‌توانید از این تصویر کمک بگیرید.

1 49

اما به جز اطلاع از شرایط ثبت نام وام کرونا ، در طرح یارانه 100 هزار تومانی چه اخباری منتشر شده است؟

در حالی که قرار است وام یک میلیونی حداکثر تا پایان هفته سوم آذر ماه واریز ‌شود، درباره یارانه 100 هزار تومانی وزارت کار اعلام کرده که نیمه دوم آذر ماه این یارانه پرداخت خواهد شد.

طبق دستورالعمل اجرای سیاست‌های حمایتی کرونا، برای دریافت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام نیست.

اگر چه گفته شده که برای یارانه 100 هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام نیست اما در واقع هر دو طرح در قالب یک بسته در نظر گرفته شده که متقاضیان اگر هر دو را می‌خواهند باید کد ملی خود را به شماره 6369 ارسال کنند.

یارانه 100 هزار تومانی به کسانی پرداخت می‌شود که متقاضی وام یک میلیون تومانی باشند و جزو مشمولان این طرح در نظر گرفته شود.

حامد شمس، رئیس روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک گفتگوی لایو اینستاگرامی به تجارت‌نیوز گفته است: مشمولان این کمک بلاعوض شناسایی شده‌اند و نیازی به ثبت‌نام نیست، ارسال کد ملی‌ به شماره 6369 صرفا برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی کروناست.

مشمولان این طرح شامل سرپرست خانوار فاقد درآمد ثابتی است که در مرحله قبل متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی بوده‌اند، که جمعا 11 میلیون خانوار برآورد می‌شود. این یارانه به هر عضو خانوار می‌رسد و سقفی برای آن درنظر گرفته نشده است.

آخرین اخبار درباره وام یک میلیونی و یارانه 100 هزار تومانی را می‌توانید در صفحه وام کرونا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من امروز فرستادم جواب نیومد جکار کنم

  • عامری بریمی زاده

    سلام چرااينطو،یه منم احتیاج دارم مشکل من چیه سامانه خرابه هرروز1طورمردموسرگرم میکنن خودمون هزارجورمشکل دا،یم چه خاکی به سرمون بریزیم رسيدگي کنيدکميته امدادی هستم بچمونتونستم بفرستم مد،سه

  • مهسا

    سلام من سرپرست خانواده هستم وخودم سرطان دارم وسه فرزند مریض که دخترسومم معلول میباشد ثبت نام واسه وام کردم اما پیامکی واسه من نیومده لطفا تمدیدکنیدناگفته نماند که وام یک میلیونی مرحله اول رو گرفتم واقعا به این وام نیازمندم

  • ناشناس

    سلام چرا به من ک واقعا بی کار وبی پولم وام یک میلیونی ندادند نه خونه دارم نه مالی این دنیا دارم بخدا برای پول قرصیها قلبم ماه به ماه میونم

  • آتیلا صادقزاده

    درود. من بطور کامل تمام شرایط دریافت وام را داشتم. نه حسابم مسدود است نه سیمکارتم مشکل دارد. پیام هم که فرستادم دریافت شد. در شعاع نیم کیلومتری من بیشمار اشخاص هستند که شرایط مشابه داشته واجد شرایط دریافت وام هستند، اما مثل من دریافت نکردند. و از طرفی تعداد قابل توجه خانواده که واجد شرایط نبودند وام گرفتند. وقتی دولت برای مردم ارزش قائل نباشند ، این میشود نتیجه آن که همگی آگاهیم. بنابراین من به نوبه خویش اصلا بعید میدانم که آمار ارائه شده دقیق باشد. تنها برای رفع تکلیف وامی دادند که تازه با سودش پس میگیرند. و در این کار هم به من و امثال بنده اجحاف می کنند.

  • ناشناس

    محمدرضاچرا ما وام یک میلیونی با۱۰۰هزارتومانی گیرمون نمیاد مایه ک کارگرهستیم

  • ی

    یداله هستم یه کارگرهستم چراوام یک میلیونی با۱۰۰هزارتومانی گیرما نمیاد

  • ناشناس

    امامعلی‌محمدی‌هستم‌یارانه‌۱۰۰هزارتومان‌‌به‌حساب‌من‌واریزنشدجه‌کارکنیم‌هیج‌درامدی‌نداریم

  • ناشناس

    سلام . جالب اینجاست که من نه خونه دارم نه ماشین دارم مستاجرم فقط یک حقوق ثابت دارم ولی همکارم هر سه تا رو داره برای اون پرداخت شده ولی برای من خیر .

  • ناشناس

    سلام،درموردکمک 100 هزار تومان کرونا ووام یک ملیون تومانی،وزارت رفاه عادلانه عمل نکرده، پیشنهاد اقدام عادلانه برای جلوگیری از تضييع حق مردم، اول اینکه به همه مشمولین یارانه معیشتی پرداخت شود. اگر بازنشسته یا رئیس خانواده حقوق بگیر است ویا بعضی اعضای خانواده حقوق بگیر هستند یارانه این تعداد راکم کنید نه همه خانواده را، فردی حقوق بگیر است ولی همسر و5 فرزند تحصیل کرده اش بیکار وعضو خانواده هستند انصاف نیست یارانه نگیرند درحالیکه نه حقوق می‌گیرند ونه بيمه پرداخت می‌کنند زیرا پول بیمه هم ندارند. شما فقط سهم سهم رئیس خانواده واعضای حقوق بگیر را کم کنید وسهم بقیه را واریز کنید. یا اینکه بیمه افراد بیکار این خانواده‌ها را بپردازید تا به عدالت نزدیک باشد. دوم درمورد وام يک ميليوني محدودیت غیر منطقی است، به همه کسانی که درخواست دارند پرداخت کنید. درحکم وام قرض الحسنه یکساله است. کارمزد راهم که اضافه می‌کنید. کار سيستم بانکی را هم برای دادن وام خرد، آسان می‌شود ديگه نیازی به مراجعه‌ به بانک وصرف وقت و هزینه ندارد. اقساط وام را هم که ازمحل یارانه خانواده کسر میکنید. اگر این افراد نیازمند نبودند ویا آشنایی دربانک داشتند که می‌رفتند وام قرض‌الحسنه بالاتر از یک ملیون میگرفتند وازشما درخواستی نداشتند.. اگر هم می‌گویید منابع لازم برای همه متقاضیان نیست نوبت بندی کنید در چند نوبت بپردازید. گرفتاری های مردم را درک کنید. این پست ومقام وحق تصميم گيري برای مردم رانعمتی از سوي خدا بدانید ودرست وعادلانه تصمیم بگیرید. چندان هم کار مشکلی نیست.