کد مطلب: ۶۶۸۲۳۱

آخرین اخبار بازارهای ایران/ قیمت تخم مرغ کمتر از رقم واقعی!

آخرین اخبار بازارهای ایران/ قیمت تخم مرغ کمتر از رقم واقعی!

در این خبر به بررسی قیمت‌های بازار مسکن، مواد شوینده و بلیط هواپیما می‌پردازیم. برای دریافت جزئیات تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار از بازارهای ایران چیست؟

به نقل از همشهری ، مرتضی جعفری، رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده گفت: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای عطش مردم برای خرید و انبار کردن همه مواد از جمله مواد شوینده تصاعدی شد و این محصولات را کارتونی خریداری می‌کردند.

اما در هفته‌های اخیر این عطش ریزش کرد و در حال حاضر بازار آرام است.او با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان به‌صورت رسمی موافقت خود را با افزایش ۲۵ درصدی نرخ مواد شوینده اعلام نکرده است، افزود: انجمن صنایع شوینده از ابتدای سال ۲ مرتبه عرضه محصولات را با هدف افزایش نرخ محدود کردند. از این‌رو قیمت مواد شوینده حدود ۲۵ تا ۷۰ درصد افزایشی شد.

قیمت تخم مرغ کمتر از رقم واقعی

حمید کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: روزانه ۲ هزار تن تخم‌مرغ در کشور مصرف می‌شود که حدود ۵۰۰ تن آن مازاد نیاز است.
اگر روند صادرات تخم مرغ تسهیل نشود زیان‌های جدی متوجه مرغداران می‌شود. او با بیان اینکه تخم‌مرغ ۵۰ درصد زیر نرخ قیمت واقعی به‌فروش می‌رسد، گفت: فرستادن مرغ‌های مادر تخم‌گذار به کشتارگاه‌ها آغاز شده و وضعیت تولیدکنندگان تخم‌مرغ بسیار نگران کننده است.

آخرین قیمت اوراق وام مسکن

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۳۸ هزار و ۶۰۰، ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ و ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور ماه سال گذشته با قیمت ۱۳۸ هزار و ۴۰۰، ۱۳۹ هزار و ۱۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۹۰۰، در آبان ماه ۱۳۹ هزار و ۲۰۰ و در آذرماه نیز ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

ثبت ۲ رکورد تاریخی در بورس کالا

آمارهای جدید معاملات بورس کالا نشان می‌دهد قراردادهای اختیار معامله و صندوق‌های کالایی در پی استقبال بالای سرمایه گذاران، رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده اند. در این میان حجم قراردادهای اختیار معامله برای نخستین بار از زمان راه اندازی تاکنون در یک بازه سه ماهه از مرز ۴۴۰ هزار قرارداد گذشت و رکوردی تاریخی در این معاملات به ثبت رسید.

افزایش غیر قانونی قیمت بلیط پروازهای داخلی

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: باتوجه به گزارشات واصله مبنی بر افزایش نرخ بلیط هواپیما در چند روز اخیر توسط تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در برخی از مسیرهای پروازی داخلی، طی بررسی‌های انجام شده مشخص گردید تغییرات ایجاد شده در نرخ‌های بلیط توسط ۲ شرکت هواپیمایی و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار صورت پذیرفته است. لذا ضمن جلب توجه کلیه شرکت‌های هواپیمایی به رعایت ضوابط، تاکید می‌شود با هرگونه افزایش قیمت که مراحل قانونی را طی نکرده و به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده باشد، مطابق ضوابط برخورد خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.