خبر مهم:

کد مطلب: ۲۳۹۳۳۷

آخرین تحولات قیمت مرغ در بازار

آخرین تحولات قیمت مرغ در بازار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها را ۸ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد.

محمدعلی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 100 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7 هزار و 450 و خرده فروشی 8 هزار و 300 تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه دلیل مشخصی برای افزایش قیمت مرغ در بازار وجود ندارد، افزود: در برخی مواقع قیمت مرغ تحت تاثیر شرایط کلی بازار قرار می‌گیرد که براین اساس کاهش اعلام بار در اواخر هفته و نوسان شدید نرخ نهاده‌ها بر افزایش قیمت مرغ دامن می زند.

کمالی سروستانی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش‌بینی کرد و گفت: براساس آخرین آمار، میزان جوجه‌ریزی فروردین بالای 100 میلیون قطعه بود که این امر نشان می‌دهد که به لحاظ تولید مشکلی نداریم و تنها نوسان نرخ نهاده‌ها ممکن است در افزایش قیمت مرغ تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از افزایش غیر واقعی نرخ نهاده‌ها در بازار بیان کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو کنجاله سویا 2 هزار و 540 و ذرت هزار و 185 تومان است.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده با احتساب سود 15 درصدی مرغدار 6 هزار و 800 و برای مصرف کننده را بالای 9 هزار تومان اعلام کرد.

منبع: اکونومیست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.