کد مطلب: ۶۲۹۶۴۱

روس‌ها دوشنبه جاری به تهران می‌آیند/ از سرگیری صادرات فلفل دلمه

روس‌ها دوشنبه جاری به تهران می‌آیند/ از سرگیری صادرات فلفل دلمه

معاون وزیر جهاد کشاورزی از سفر هیأت روسی در هفته جاری به ایران خبر داد و گفت: بعد از این سفر صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته می‌شود .

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدمهدی برومندی از سفر هیأت روسی به ایران در هفته جاری خبر داد و گفت: هیأت روسی برای بازدید از مراکز تولید فلفل دلمه‌ای دوشنبه شب وارد ایران می‌شوند.

به نقل از مهر ، وی گفت: ما چهار روز میزبان هیأت روسی هستیم و آنها برای بازدید از مراکز تولید، بسته بندی و آزمایشگاه‌های مرجع به ایران سفر می‌کنند.

برومندی ادامه داد: روس‌ها علاوه بر تهران از شهرهای اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی نیز بازدید خواهند کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم بعد از این دیدار صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه از سر گرفته شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره از سرگیری صادرات کیوی به هند نیز گفت: در این زمینه در حال مذاکره با هند هستیم.

روسیه دو سال از محصولات ایران ایراد گرفته!

پیش‌تر سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفته بود: مقصر اصلی برگشت خوردن این میوه‌ها سازمان حفظ نباتات بوده چون روسیه از خرداد ماه اطلاعیه‌ای برای این سازمان ارسال کرده و در آن تاکید کرده بود که ایران برای تولید محصولات صادراتی به روسیه نباید از چهار نوع سم استفاده کند.

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان حفظ نباتات درباره شناسنامه‌دار شدن محصولات اطلاع‌رسانی کرده و جلساتی در این استان برگزار شده است. روسیه در دو سال گذشته اعلام کرده بود که محصولات ایران باید شناسنامه‌دار شوند اما شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی ایران کار مشکلی است.

اخیر وزارت جهاد کشاورزی، بالا بودن سموم و فلزات سنگین را یکی از دلایل برگشت محصولاتعنوان کرده و مقرر شده که از این پس ارائه گواهی سلامت جهت صادرات این محصولات از گمرک الزامی باشد.

حالا روسیه برای واردات محصولات کشاورزی ایران و ترکیه، پیش شرط گذاشته است. به عنوان مثال اصلی‌ترین پیش شرط آنها این است که ایران از اول نوامبر تمام محموله گلخانه‌‌ها باید گواهی بهداشت و عدم باقی مانده سموم داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.