خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۰۹۰۳

آغاز رسمی فعالیت بازار طلا از امروز / سکه چه آینده‌ای دارد؟ / آخرین قیمت سکه چند بود؟

آغاز رسمی فعالیت بازار طلا از امروز / سکه چه آینده‌ای دارد؟ / آخرین قیمت سکه چند بود؟

امروز شنبه، ۱۶ فروردین ماه طلافروشان به صورت رسمی فعالیت خود در سال ۹۹ را آغاز خواهند کرد؟ اما پیش از شروع بازار در امروز قیمت سکه چقدر بوده است؟ بازار سکه چه آینده‌ای پیش‌رو دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شنبه، ۱۶ فروردین ماه طلافروشان به صورت رسمی فعالیت خود در سال ۹۹ را آغاز خواهند کرد؟ اما پیش از شروع بازار در امروز قیمت سکه چقدر بوده است؟ بازار سکه چه آینده‌ای پیش‌رو دارد؟

آخرین قیمت سکه در بازار را دنیای اقتصاد این گونه گزارش داده است: سکه در تاریخ ۲۷ اسفند به قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. با این حال، با کاهش شدید بهای طلای جهانی در تاریخ ۲۸ اسفند، فلز گران بهای داخلی ۸۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با بهای ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان به کار خود در سال ۹۸ پایان داد. با آغاز سال ۹۹ از یکسو نرخ طلای جهانی در مسیر افزایشی قرار گرفت و از سوی دیگر در معاملات پشت خطی دلار، قیمت افزایشی شد. مجموعه این عوامل دست به دست هم داد که سکه‌بازان نیز فعال‌تر شوند و قیمت را تا محدوده ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بالا ببرند. سکه در هیچ کدام از ادوار تاریخی پیشین نتوانسته بود چنین سطح قیمتی را تجربه کند.

در این میان، شماری از فعالان نیز بالا رفتن ارزش سکه در معاملات بورس کالا را در انتظارات معامله‌گران موثر دانستند. از نظر این عده، ممکن است بازیگران بزرگ بازار تصمیم گرفته باشند پیش از آغاز به کار معاملات نقدی تا حدی قیمت‌ها را بالاتر ببرند و از این طریق، انتظارات سایر معامله‌گران را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

طلا پشت سد دلار

همچنین درباره آخرین وضعیت بازار جهانی طلا دنیای اقتصاد نوشته است: اونس طلا طی دو هفته اخیر خود را از میانه کانال ۱۴۰۰ دلاری جدا کرد و به بالای سطح ۱۶۰۰ دلار بازگشت. طی این مدت بسته‌های مشوق مالی از سوی بانک‌های مرکزی خاصه فدرال رزرو عامل اصلی تعیین‌کننده در روند طلا بود. مداخله بی‌سابقه بانک‌مرکزی آمریکا در قالب سیاست تسهیلات کمی (QE) تمام بازارهای جهانی را تحت‌الشعاع قرار داد. این اقدام در حالی صورت گرفت که هفته قبل در اتفاقی بی‌سابقه در آمریکا ۶/ ۶ میلیون نفر اعلام بیکاری کردند. با وجود این، طلا برخلاف روند معمول خود نه به پمپاژ دلار به بازارها واکنش تندی نشان داد و نه به آمار اشتغال آمریکا. به نظر می‌رسد نوسانات نسبتا متعادل طلا طی هفته اخیر ناشی از اوج‌گیری شاخص دلار بوده است. شاخص دلار با وجود انبساط پولی آمریکا به بالای ۱۰۰ واحد(اوج سه ساله) رسیده که مانع رشد طلاست.

قیمت طلا در سال ۹۹ چه می‌شود؟

در مورد آینده بازار طلا نیز دبیر اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: طبق پیش‌بینی کارشناسان بین‌المللی قیمت انس جهانی طلا در سال ۹۹ به مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار خواهد رسید، با این شرایط چنانچه قیمت انس جهانی طلا گران شود قیمت طلا نیز در بازار داخل نوسان خواهد داشت.

نادر بذر افشان افزود: بعد از قیمت انس جهانی طلا قیمت دلار نیز بر قیمت طلا اثرگذار است، چنانچه قیمت دلار در بازار داخل کنترل و نظارت نشود، قیمت طلا بعد از تعطیلات نوروز با نوسان همراه خواهد شد. این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا تقاضای سرمایه‌گذاران به سمت بازار طلا و ارز زیاد شده است، همین موضوع باعث شده که قیمت طلا در بازار جهانی گران شود.

او در توصیه‌ای به خریداران طلا گفت: با توجه به افزایش قیمت طلا برخی از مردم سرمایه‌هایشان را به سمت خرید طلای دست دوم سرریز کرده‌اند تقاضای ما از مردم این است که مراقب سلامتشان باشند؛ چرا که طلاهای دست دوم ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشد. بنابراین توصیه ما این است که مردم خرید طلاهای کم اجرت را جایگزین خرید طلای دست دوم کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    خسته نباشید طلا دست دوم شما توش ذینفع نیستید پیشنهادتون عالی بود

  • ناشناس

    درحال حاضر امنترین سرمایه گذازی فقط خرید سکه می باشد.بخاطر بی ارزش شدن نفت وبیکاری مردم.