کد مطلب: ۵۶۷۶۴۸

آخرین قیمت مرغ در بازار / سهمیه هر ایرانی ۳ مرغ!

آخرین قیمت مرغ در بازار / سهمیه هر ایرانی ۳ مرغ!

نایب‌رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: متأسفانه آمار جوجه ریزی و وضعیت مرغ در بازار با حجم ورودی آن در تناقض است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که شکاف بازار دونرخی مرغ به ۱۵ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است، هر روز شاهد طولانی شدن صف خرید مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری هستیم.

قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ در این میادین ۲۴۹۰۰ است که در فروشگاه‌های سطح شهر به ۳۶ تا ۴۰ هزار تومان رسید.

این دوگانگی قیمت باعث شده تا متقاضیان خرید مرغ از میادین میوه و تره بار شهرداری، حدود ۳ ساعت در صف بایستند تا در هر نوبت، امکان خرید ۳ عدد مرغ برای آنها فراهم شود. روندی که نگرانی از شیوع کرونا بین خریداران را افزایش می‌دهد. ( دنیای اقتصاد)

داده‌های سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) نشان می‌دهد که اکنون نباید کمبودی در بازار داشته باشیم.با این حال حبیب اسدالله نژاد نایب‌رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران تاکید دارد: داده‌های سامانه سماصط در حال حاضر با واقعیت‌های بازار مرغ کشور مطابقت ندارد و فاصله زیادی بین آمار تولید با میزان توزیع وجود دارد.

حبیب اسدالله نژاد، درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار به ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان گفت: متأسفانه آمار جوجه ریزی و وضعیت مرغ در بازار با حجم ورودی آن در تضاد و تناقض است.

وی درباره اینکه گفته می‌شود تولید کاهش یافته و کمبود عرضه دلیل این گرانی است، افزود: مرغ کم است اما نبود نظارت و انحراف در توزیع و دلال بازی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، و همچنین عرضه وسیع در قالب بسته بندی و قطعه بندی با قیمت‌های عجیب و پر سود به این مساله دامن زده و باعث گرانی شدید مرغ شده است.

اسدالله نژاد با اشاره به اینکه گرانی مرغ ربطی به تولیدکنندگان ندارد، تصریح کرد: این روزها همه حتی مرغ فروشان که هیچ اطلاع و ارتباط مستقیمی با مرغداران ندارند و نمی‌توانند جلوی تخلفات و گران‌فروشی همکاران خود را بگیرند، در مقوله مرغ و امور مرغداران دخالت و اظهار نظر غیر مسئولانه و دور از واقعیت می‌کنند در حالی که تولیدکنندگان نقشی در تعیین قیمت ندارند و بر اساس ساز و کارهای سخت‌گیرانه تعریف شده نمی‌توانند مرغ را خارج از شبکه عرضه کنند، کما اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان هر کیلوگرم مرغ زنده را ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که نرخ مؤلفه‌های تولید به شدت افزایش یافته اما دولت نیز حاضر به اصلاح قیمت نیست و تولیدکنندگان در زیان هستند.

اسدالله نژاد درباره وضعیت قیمت این کالا در روزهای آینده نیز گفت: اگر نظارت انجام و بازار کنترل نشود بعید است شرایط بهبود یابد و لازمه ثبات و آرامش در بازار کنترل و رصد مرغ از کشتارگاه تا واحد صنفی و عرضه مرغ به نرخ واقعی توسط واحد صنفی در کنار محدود سازی قطعه بندی مرغ است. ( خبرگزاری مهر)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما که الان داری می گید مرغ کم هست وبه هر نفر سه کیلو گرم مرغ با نرخ دولتی تعلق میگره .حالا سوال اینجا هست که با وجود کمبود مرغ پس این همه مرغ که در سطح شهر در فروشگاههای با قیمت 36 تا 40هزار تومان وجود دارد از کجا تهیه می شود .واکنون باوجود این همه دلیل باید قبول کرد که در کشور با کم بود مرغ مواجه هستیم .ایا از زمان توضیح مرغ باقیمت دولتی که درکشتارگاه در اختیار فروشندگان قرار میگیردنظارتی وجود دارد که کلیه فروشندگان انها را به دست مصرف کننده برسانند یا خیر یا انها با نرخ ازاد به فروش میرسد.

    • ناشناس

      درود برشرفت آفرین مچشون راگرفتی
      بابا اینها بی عارند

  • ایذه بختیاری

    مگه مرغ هم قیمت داره?چقد این مسئولین زحمت کش قیمت تعین کنن مردم اینقد این مسئولین اذیت نکنین هی برین توصف مرغ وایسین هی قیمت و ببرین بالا

  • ناشناس

    ازماست که برماست خوبمون بشه دستشون دردنکنه باید مثل افریقا بشیم

  • ناشناس

    خب کمبود مرغ وتخم مرغ و گرانی صادر میشه تو فروشگاه ایرانی تو کشور ونز الاو لبنان ووووو

  • علی قمری

    سال قبل جوجه های یک روزه رو داشتن دفن میکردن حالا میگن جوجه ریزی کم شده خدایا کمک کن که مسولین مهربان از دست این ملت بی انصاف راحت بشن

    • احمد

      بنده خودم مرغ داری دارم یک جوجه 90روزطول میکشه تامرغ بشه نهادهای دامی ازکیلوی 100تمان رسیده به 6الا7هزارتمان!!یک جوجه تابیادمرغ بشه 50هزارپای مرغداری اب میخوره!!

  • ۱۱۲۲۸

    چرا جوه کشی میکردید.الان مصیبت زده همون جوجه ها شدیم تازه اولشه

  • ناشناس

    یکم یواش فرو کنین تو مردم به خدا درد داره

    • ناشناس

      اخ که خوب گفتی

  • نازی

    یاقشنگ نضارت کنیدیاول کنیدبرید!؟این چه وضشه؟؟یک روزسیمان یک روزملگردیک روزمسکن یک روزم مرغ!نمیتونیدکاروبه کاردون بسپارید!

  • ناشناس

    الان من مرغ سهمیه ای خریدم هرنفر ۳/۵ کیلو داده به کجا باید شکایت کنم

    • ناشناس

      به خدا

  • ناشناس

    اگه مرغ کمه پس این مرغا که تو فروشگاهها هست و گرونه از کجا میاد؟ تقصیر مردمه که وقتی گرون میشه بازم میخرن. دولت هم میگه پس مردم قدرت خرید تا این قیمتو دارن نرخشو ثابت میکنه روی همین 36-40تومن