کد مطلب: ۲۵۳۰۳۱

آخرین وضعیت اصلاح قانون نظام مهندسی

آخرین وضعیت اصلاح قانون نظام مهندسی

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: وزیر راه و شهرسازی با ابلاغ بخشنامه‌های جدید، انحرافاتی که در اواخر دهه 80 در حوزه نظام مهندسی ایجاد شده بود را اصلاح کرد.

فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور، با بیان اینکه انبوه‌سازان به عنوان یک تشکل بخش خصوصی در کشور در حوزه تولید و عرضه مسکن فعال هستند، گفت: تشکل‌های بخش خصوصی باید قوانین بالادستی را در حوزه تولید مسکن رعایت کنند و مقررات ملی ساختمان نیز بر این موضوع تاکید کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: وزیر راه و شهرسازی متناسب با اختیارات خود انحرافاتی که در حوزه نظام مهندسی طی سال‌های گذشته رخ داده بود را اصلاح کرد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با تاکید بر اینکه تمامی انبوه‌سازان و تولید کنندگان بخش مسکن آیین‌نامه و بخش‌نامه اخیر وزیر راه و شهرسازی را اجرا کردند، گفت: فعالیت مهندسان در دو حوزه خدمات مهندسی و حوزه اقتصادی و مالی منتهی می‌شود اما آن چیزی که هم اکنون در این بخش مشاهده می‌شود تنها بحث‌های مالی و اقتصادی است.

پورحاجت تاکید کرد: اخذ 5 درصد حق‌الزحمه مهندسان و نیز هزینه‌های شناسنامه فنی و ملکی مشکلات مالی ایجاد کرده بود که سعی شد با شفافیت مسائل مالی تمامی این مشکلات برطرف شود.

وی گفت: باید اصلاحات اساسی و کاربردی در حوزه مسائل مالی نظام مهندسی ایجاد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.