کد مطلب: ۱۱۸۶۸۵

آخوندی: زمان دولت سالاری اقتصادی به سر آمده است

آخوندی: زمان دولت سالاری اقتصادی به سر آمده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عبور از مشکلات امروز اقتصاد ایران نیازمند یک تغییر جدی در نوع نگرش است، اظهار کرد: دوران دولت سالاری اقتصادی به پایان رسیده است. عباس آخوندی در اختتامیه نمایشگاه حمل و نقل، راهسازی و راهداری تصریح کرد: همانطور که پیشتر تاکید کردم نوع نگاه به توسعه ایران باید

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عبور از مشکلات امروز اقتصاد ایران نیازمند یک تغییر جدی در نوع نگرش است، اظهار کرد: دوران دولت سالاری اقتصادی به پایان رسیده است.

عباس آخوندی در اختتامیه نمایشگاه حمل و نقل، راهسازی و راهداری تصریح کرد: همانطور که پیشتر تاکید کردم نوع نگاه به توسعه ایران باید تغییر کند. ما باید با فهم دقیقی از اقتصاد کشور و آینده ای که پیش روی ما متصور است نسبت به برنامه ریزی برای آینده اقدام کنیم.

وی با اشاره به شرایط سخت بودجه‌ای وزارت راه در سال جاری، عنوان کرد: اعتبار ابلاغی به وزارت خانه در بودجه سال ۱۳۹۵ حدود ۷۷۰۰ میلیارد تومان بود که ازاین رقم تا کنون تنها ۸۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده که این به معنای محقق شدن تنها یک درصد از بودجه سالانه است. اگر به این رقم انتشار ۲۵۶۰ میلیارد تومان اسناد خزانه را اضافه کنیم، می‌بینیم که بودجه عمومی چه تاثیری در اقدامات وزارت راه و شهرسازی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش توان بودجه عمومی در پاسخ دادن به نیازها اظهار کرد: از رقم ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی بودجه امسال ۵۷ هزار میلیارد تومان به مسائل عمرانی اختصاص یافته است. این به معنای آن است که نمی‌توان انتظار زیادی از بودجه عمومی کشور داشت.

آخوندی ادامه داد: ما باید مسائل اقتصادی را از دل اقتصاد ملی کشور حل کنیم. زیرا توان بودجه عمومی روز به روز کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در افزایش حضور بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی‌هایی که برای مشارکت این بخش در آزادراه‌ها صورت گرفته ما در بنادر نیز توسعه دو بندر چابهار و رجایی را با محوریت این بخش ادامه داده‌ایم. در فرودگاه امام طرح توسعه مد نظر با بخش خصوصی پیگیری می‌شود و در حوزه ریلی نیز برای مثال ریل گذاری کرمان تا سیرجان با استفاده از این منابع پیگیری شده است.

به گزارش ایسنا، وی خاطر نشان کرد: من به عنوان یک مقام دولتی و سیاسی پای این حرف ایستاده‌ام که باید اقتصاد ملی در پروژه‌ها نقش‌آفرینی کند. باید قبول کنیم دوران دولت ‌سالاری اقتصادی تمام شده و باید با یک تغییر نگرش جدی به کار در این عرصه ادامه داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.