کد مطلب: ۶۴۹۴۵۷

کره شمالی برای آزمایش هسته‌ای آماده می‌شود

کره شمالی برای آزمایش هسته‌ای آماده می‌شود

تصاویر ماهواره‌ای جدید حاکی از افزایش آمادگی کره شمالی برای آزمایش احتمالی هسته‌ای است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمادگی کره شمالی برای آزمایش هسته‌ای به معنای آمادگی برای جنگ است یا دفاع از کشور خود.

به نقل از ایسنا، کره‌شمالی شامگاه دوشنبه رژه‌ای نظامی به مناسبت سالروز تاسیس ارتش خود برگزار کرد که شامل نمایش تازه‌ترین تسلیحات این کشور هسته‌ای بود.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طی جلسه عکاسی به سربازان خود گفت: «این نمایش نشان دهنده توسعه و شجاعت نیروهای مسلح کشور، ارتش منحصر به فرد و برتری ما در زمنیه فناوری است.»

کره شمالی می‌گوید که مخالف جنگ است و سلاح‌هایش برای دفاع از کشورشان است، اما کیم گفت که ماموریت نیروی هسته‌ای این کشور فراتر از بازدارندگی از جنگ است و شامل دفاع از منافع اساسی کشور نیز می‌شود.

ماه گذشته، کره شمالی آزمایش بزرگترین موشک‌های بالستیک قاره پیما (ICBM) خود را از سر گرفت و گفته می‌شود که این کشور به زودی می‌تواند یک سلاح هسته‌ای را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ آزمایش کند.

یک مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در ایالات متحده (CSIS) روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که آمادگی‌ها و اقدامات به خوبی در حال انجام است و نباید این مورد به عنوان یک فعالیت بی‌اهمیت تلقی شود».

در این گزارش آمده است: «تاریخ هفتمین آزمایش هسته‌ای، بی‌شک به تصمیم شخصی کیم جونگ اون بستگی دارد.»

تحلیلگران و مقامات کره جنوبی و ایالات متحده گفته‌اند که به نظر می‌رسد کره شمالی در حال بازسازی تونل شماره ۳ در سایت آزمایش هسته‌ای پونگی-ری است؛ محلی که قبل از بسته شدن آن در سال ۲۰۱۸ در بحبوحه مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با واشنگتن و سئول، برای انفجارهای هسته‌ای زیرزمینی استفاده می‌شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.