کد مطلب: ۳۴۹۶۴۴

با سری Q خودروهای آئودی بیشتر آشنا شوید

با سری Q خودروهای آئودی بیشتر آشنا شوید

آئودی اقدام به معرفی اعضای جدید خانواده Q کرد که همگی شاسی‌بلند و دارای قابلیت کواد کنترل یا انتقال نیرو به چهار چرخ هستند. به‌نوعی خانواده Q آئودی برای رقابت با خانواده X بی‌ام‌و به بازار عرضه شد و در مواردی حتی موفق به شکست رقیب پرآوازه گشت.

آئودی از سال 2006 و با معرفی خودروی محبوب Q7 وارد دنیای خودروهای شاسی‌بلند شد. Q7 به عنوان یک خودروی 7نفره بزرگ اما اسپرت شناخته می‌شد که دریایی از امکانات رفاهی را در خود جای داده بود. به این ترتیب بعد از مشاهده محبوبیت بالای این خودرو، آئودی اقدام به معرفی اعضای جدید خانواده Q کرد که همگی شاسی‌بلند و دارای قابلیت کواد کنترل یا انتقال نیرو به چهار چرخ هستند. به‌نوعی خانواده Q آئودی برای رقابت با خانواده X بی‌ام‌و به بازار عرضه شد و در مواردی حتی موفق به شکست رقیب پرآوازه گشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، این خانواده پرجمعیت که همگی جزو شاسی‌بلندهای محبوب بازار محسوب می‌شوند، در حال حاضر شامل Q2، Q3، Q5، Q7 و Q8 است. صحبت‌هایی در مورد عرضه Q1 در سال 2019 یا 2020 نیز به گوش می‌رسد. در این مقاله سعی می‌کنیم کمی ‌بیشتر با این خانواده محبوب شاسی‌بلندهای آئودی آشنا شویم.

آشنایی با خودروهای سری Q آئودی

آئودی Q2

آئودی حدود 10 سال پس از عرضه اولین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خود یعنی Q7 از کوچک‌ترین عضو خانواده با نام آئودی Q2 رونمایی کرد. اگر قصد خرید آئودی Q2 را داشته باشید پیش از هر چیز باید بدانید که شما با خودرویی با استایل فوق‌العاده رو‌‌به‌رو هستید. در درون خودرو نیز زبان طراحی خارج خودرو حفظ شده و همه‌چیز حالت اسپرت دارد. برای Q2 موتورهای 1 تا 2 لیتری در نظر گرفته شده که به جعبه‌دنده 6 یا 7 دنده اس ترونیک مجهز شده‌اند.

امکانات این خودرو شامل روشن و خاموش شدن خودکار، آینه‌بغل‌های الکتریکی با گرم‌کن، دو صفحه نمایش 12 و 6 اینچی برای نمایش اطلاعات و… که با توجه به قیمت آن کافی به نظر می‌رسد. در بازار، خرید و فروش آئودی Q2 از قیمت 21 هزار پوند حدودا شروع می‌شود.

آشنایی با خودروهای سری Q آئودی

آئودی Q3

آئودی Q3 از سال 2011 تا سال 2016 و قبل از عرضه Q2 به عنوان کوچکترین عضو خانواده شناخته می‌شد. با عرضه نسل جدید این خودرو در سال 2015، خرید آئودی Q3 به یکی از گزینه‌‌های اصلی در اروپا تبدیل شد. این خودرو دارای لیست بلندبالایی از تکنولوژی‌های روز است و طراحی جذابی نیز برای آن در نظر گرفته شده است، به همین دلیل در بازار شلوغ سگمنت شاسی‌بلند، همواره Q3 جایگاه ویژه‌ای داشته است. علاوه بر امکاناتی مانند خاموش و روشن شدن خودکار که در Q2 نیز دیده می‌شود، این خودرو دارای کنترل دو منطقه‌ای برای تهویه مطبوع، طراحی داخلی اسپرت، چراغ‌های زنون، صفحه 6.5 لمسی، سیستم مکان‌یاب ماهواره‌ای و کنترل صوتی است.

قیمت خرید و فروش آئودی Q3 در بازار اروپا از 27 هزار پوند شروع می‌شود. با توجه به نوع موتور و جعبه‌دنده که از 1.4 تا 2.5 لیتر و از 6 دنده دستی تا 7 سرعته اس ترونیک متفاوت است، رنج قیمتی گسترده‌ای برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

آشنایی با خودروهای سری Q آئودی

آئودی Q5

اگر آئودی Q2 و Q3 توقع شما را برآورده نساختند و به دنبال خودروی بزرگ‌تری هستید، خرید آئودی Q5 می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که برای خانواده‌های پرجمعیت فضای کافی را مهیا کند. اما بر خلاف بسیاری از خودرو‌های خانوادگی این خودرو استایل و طراحی خاص خود را حفظ کرده و حتی می‌توان به‌نوعی آن را جزو خودروهای اسپرت در این سگمنت محسوب کرد.

در بخش امکانات رفاهی آئودی Q5 دارای مجموعه‌ای از آپشن‌های Q2 و Q3 به علاوه آپشن‌های اختصاصی است که تمام نیازهای سرنشینان خودرو را پوشش می‌دهد. این خودرو در حال حاضر با 5 نوع موتور مختلف از 2 لیتری 4 سیلندر تا 3.2 لیتری V6 به بازار عرضه شده است. در کنار موتور قدرتمند، آئودی Q5 به یکی از جعبه‌دنده‌های 6سرعته یا 8سرعته تیپ ترونیک و یا جعبه‌دنده 7سرعته استرونیک مجهز شده است. با توجه به امکانات عالی، طراحی زیبا، موتور قدرتمند و سیستم‌های اختصاصی حداقل در نظر گرفته شده برای خرید و فروش آئودی Q5 در بازار 40 هزار پوند است. در بازار ایران نیز این خودرو به‌صورت گذر موقت با قیمت 300 تا 600 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آشنایی با خودروهای سری Q آئودی

آئودی Q7

آئودی Q7 اولین و بزرگ‌ترین عضو خانواده است که برای اولین بار در سال 2006 معرفی شد و به‌نوعی بنیان‌گذار خانواده خودرو‌های شاسی‌بلند آئودی محسوب می‌شود. اگر به یک خودروی بزرگ با فضای زیاد علاقه‌مند هستید، خرید آئودی Q7 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. این خودرو با ظاهری شکیل و امکانات کم‌نظیر به‌عنوان یک خودروی لوکس به بازار عرضه می‌شود. علاوه بر این، موتور قدرتمند 6 لیتری V12 که در بعضی از تیپ‌های این خودرو قرار گرفته است، سبب شده خودرویی بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر از رقبای مستقیم خود باشد. بسیاری از افراد آئودی Q7 را بهترین خودروی خانواده Q می‌نامند.

آشنایی با خودروهای سری Q آئودی

آئودی Q8

آئودی Q8 نیز یکی دیگر از خودروهای شاسی‌بلند سایز بزرگ و لوکس این خانواده است که در سال 2018 به عنوان پرچمدار خانواده شاسی‌بلندهای آئودی به بازار عرضه شد. اگر به دنبال یک شاسی‌بلند خاص هستید که همه نگاه‌ها را به خود جلب کند خرید آئودی Q8 را به شما توصیه می‌کنیم. طراحی خارجی این خودرو کاملا بی‌نقص به نظر می‌رسد. در داخل کابین نیز از باکیفیت‌ترین متریال برای القای حس لوکس بودن به شما استفاده شده است. تعداد تکنولوژی‌های استفاده‌شده در این خودرو آنقدر زیاد است که برای یادگیری همه آن‌ها چند روز زمان نیاز خواهید داشت. برای مثال راننده سه صفحه نمایش مختلف برای نمایش هر اطلاعاتی که نیاز دارد در اختیار خواهد داشت. رانندگی با این خودرو بیشتر شبیه رانندگی در سال 2030 است! خرید و فروش آئودی Q8 در بازار از 65 هزار پوند شروع می‌شود.

منبع: ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.