کد مطلب: ۳۸۰۷۸۶

دژپسند خبر داد:

اخذ مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شد / رئیس جدید سازمان مالیاتی را «نوبخت» معرفی کرد

اخذ مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شد / رئیس جدید سازمان مالیاتی را «نوبخت» معرفی کرد

وزیر اقتصاد گفت: اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه‌ها مالیات دریافت کنیم که کار اجرایی وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شده و زمان پایان آن نیز بستگی به همکاری مؤدیان مالیاتی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دژپسند امروز شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران درباره وصول مالیات از خریداران سکه‌های پیش فروش شده، گفت: بخشی از خریداران سکه‌های پیش فروش که فکر می‌کنیم قصد سوداگری نداشتند، از پرداخت مالیات معاف شده‌اند که در واقع بخش قابل توجهی از خریداران را شامل می‌شود.

وزیر اقتصاد افزود: در عین حال اجازه قانونی داریم که از فعالیت‌های سوداگرانه در بحث سکه‌ها مالیات دریافت کنیم.

وی اعلام کرد که کار اجرایی وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش شده آغاز شده و زمان پایان آن نیز بستگی به همکاری مؤدیان مالیاتی دارد.

دژپسند همچنین با اشاره به اینکه نفت و گاز از منابعی است که باید نقش آن در اقتصاد ایران کاهش یابد، اظهار امیدواری کرد به سمتی برویم که بودجه مبتنی بر نفت را به بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای سالم تغییر دهیم.

پارسال ۱۰۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات به حق است، گفت: میزان درآمدهای مالیاتی محقق شده در سال گذشته بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود و به روایتی تا ۱۰۹ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

به گفته وی، در سال‌های اخیر میزان تحقق درآمدهای مالیاتی بیش از ۹۷ درصد بوده است.

دژپسند در ادامه گفت: یقین دارم در دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی نیز دستاورد خواهیم داشت و شرط انتصاب مدیران توسط من پاکدستی و برخورداری از دانش مربوط است و امید می‌رود دوره جدید مدیریتی سازمان مالیاتی به تکمیل، توسعه و اجرای برنامه‌های قبلی بیانجامد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: باید بدانیم تنها حداکثر کردن درآمد مالیاتی مدنظر نیست و نمی‌خواهیم پول زور بگیریم و مالیات حق است.

وی اظهار کرد: مؤدیان خوش حساب و خوش عملکرد را حق نداریم شکنجه کنیم و مالیات بیشتری از آنها بگیریم و باید به دنبال وصول مالیات به حق باشیم.

رئیس جدید سازمان مالیاتی را «نوبخت» معرفی کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه عدم تأیید محمد قاسم پناهی (سرپرست سازمان امور مالیاتی) برای ریاست این سازمان برای من بهت‌آور بود، گفت: از دکتر نوبخت درخواست کردیم برای این سازمان فردی را معرفی کند و ایشان، آقای پارسا را معرفی کرد.

دژپسند با بیان اینکه کار کردن در سازمان امور مالیاتی کار ساده‌ای نیست، اظهار کرد: عدم تأیید محمد قاسم پناهی سرپرست اخیر سازمان امور مالیاتی، برای ریاست سازمان امور مالیاتی برای من بهت‌آور بود و همین باعث شد از دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم و ایشان آقای پارسا رئیس مرکز آمار را معرفی کرد که اقتصاد را در دانشگاه‌های معتبر خوانده و تمام مراتب اداری را فهمیده و طی کرده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.