کد مطلب: ۴۴۶۱۳۴

آغاز به کار سامانه احراز هویت سجام

آغاز به کار سامانه احراز هویت سجام

سامانه احراز هویت مشتریان «سجام» در بانک صادرات ایران رونمایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مراسم آیین بهره‌برداری از سامانه احراز هویت سجام در شعب منتخب بانک صادرات با حضور حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات، حسین فهیمی، مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی، مهدی کباری، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات و اصحاب رسانه برگزار شد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار است تا مسئولیت احراز هویت را به ۳ هزار شعبه بانک‌ها بسپارد.

حسین فهیمی در این مراسم اظهار کرد: زمانی که ما برنامه‌های خود را از جمله سامانه بزرگ اطلاعاتی مشتریان در شرکت سپرده‌گذاری تدوین کردیم، ویروس کرونا وجود نداشت‌. ما قصد داشتیم سفره بازار سرمایه را برای عموم هموطنان گسترده کنیم.

وی بیان کرد: ‌ویروس کرونا انگیزه و سرعت ما را برای عملی کردن مسائل ذکر شده بیشتر کرد. یعنی ما به صورت جدی همکاری همه جانبه با نهادهای مالی بزرگ داریم.

فهیمی افزود: همکاری با بانک صادرات از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و با توجه ویژه ریاست بانک،۵٣ هزار نفر از خانواده بانک در این سامانه ثبت‌نام کرده وتوانستند از خدمات استفاده کنند.همچنین امروز ۵١ شعبه همزمان در سراسر کشور آمادگی احراز هویت وآماده ارائه خدمات به مشتریان هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: این سامانه درگاه ورودی اولیه برای ورود به بورس است و زمینه‌ای برای به بورس نیز فراهم شده و نکته مهم پرداخت سود از طریق این شرکت‌هاست.

همچنین حجت اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات به آغاز احراز هویت در ۵١ شعبه این بانک اشاره کرد و گفت: در سطح شعب ممتاز و درجه یک بانک صادرات امکانات فراهم شده که بستری برای پذیره نویسی صندوق‌های ETF است.

وی گفت: این صندوق‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک بازار و جذب مشتریان و سرمایه گذاران جدید دارند و برای افرادی که کد بورسی و اطلاعات در سجام نداشته‌اند، می تواند نکته مهمی باشد. همچنین در نرم افزار صاپ برای سجام فکرهایی شده که سرمایه‌گذاران در سجام ثبت نام و فقط از لحاظ حقوقی لازم است به شعب مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    چرا احراز هویت مشتریان سجام اینترنتی وغیر حضوری نمیکنند

    • ناشناس

      اگر احراز هویت مشتریان غیر حضوری شود خیلی بهتره تو این وضعیت کرونایی

    • ناشناس

      سلام
      والله حضوری بیش از یک هفته ست که بعد از دو ماه معطلی هنوز ثبت نشده فکر کنم همون 50000 تومن مهمه که از هر نفر بابت احراز هویت میگیرن 111000 ریال هم چرت و پرته
      نقدا بازار درست کردن واس دفاتر پیشخوان خاص

  • مقدسی

    سهام پدیده کی وارد بورس میشود

  • ناشناس

    بانک صادرات با این تخصص وتبهر که در بورس دارد چرا سهام پدیده که خودش هم یکی از بزرگترین سهامداران است را جهت ورود به بورس را پیگیری جدی نمیکند

  • حسین

    رفتم دفتر پیشخوان ولی هنوز تو سایت میزنه مرحله احراز هویت و به یکی از دفاتر مراجعه کنید.چه وضعشه آخه؟چندبار باید برم و بیام؟