کد مطلب: ۴۴۹۸۴۸

آغاز دوگانه سوز کردن رایگان خودرو

آغاز دوگانه سوز کردن رایگان خودرو

سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی به‌ منظور سهولت در فرآیند ثبت‌نام، نوبت‌گیری و بررسی نهایی متقاضیان گازسوز کردن خودروهای عمومی، بطور رسمی رونمایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،‌ سامانه جدید که به‌منظور سهولت در فرآیند ثبت‌نام، نوبت‌گیری و بررسی‌ و پالایش نهایی اطلاعات متقاضیان گازسوز کردن خودروهای عمومی راه‌اندازی شده است، پیش از ظهر امروز، (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) با حضور حمید قاسمی ده‌چشمه، قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و محمدحسین باقری، سرپرست طرح سی‌ان‌جی مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و اهالی رسانه رونمایی شد.

متقاضیان از جمله مالکان خودروهای تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به این سامانه اینترنتی به آدرس https://gcr.niopdc.ir که از روز سه‌شنبه (٢٣ اردیبهشت‌ماه) فعال شده است، ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.

بر پایه مصوبه اخیر شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات رایگان، حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو به سمت سوخت پاک و ارزان سی‌ان‌جی هدایت خواهند شد که شامل ۱۰۰ درصد بخش حمل‌ونقل مسافر و بار در کشور است.

هم‌اکنون زیرساخت‌ها برای افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها و توزیع روزانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، مقدار توزیع سی‌ان‌جی از روزانه حدود ۲۱ میلیون مترمکب کنونی تا روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

شایان ذکر است سامانه irngv.ir همچنان برای ثبت‌نام گازسوز کردن خودروهای شخصی فعال است و مالکان این دسته از خودروها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز مراجعه و از این طریق نسبت به ثبت‌نام برای تبدیل خودرو شخصی خود اقدام کنند.

بر این اساس، کشورمان با دسترسی به منابع عظیم گازی و بهره‌مندی حدود ۹۶ درصد از جمعیت کشور از نعمت گاز، زیرساخت‌های بهتری برای توسعه‌ این صنعت دارد که عدم نگرانی بابت قطعی سوخت و در دسترس نبودن آن وجود نداشته و ایجاد ایستگاه‌های سی‌ان‌جی با سرعت زیاد به دلیل توسعه شبکه گازرسانی از آن جمله است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام چرابراماشینهای سواری شخصی این طرح رایگان وجودنداره

  • ح

    سلام این طرح رایگان ازکی شامل خودروهای شخصی هم میشه

  • پیمان

    سلام من وانت دارم چرا هر کار میکنم ثبت نام انجام نمیشه پیش از پنجاه بار امتحان کردم همش جواب میده کد امنیتی اشتباس والا تا این حد ریاضیم داغون نیست.اما مملکت داغونه خدا کمکمون کنه

  • ناشناس

    برا آژانس ها یا اسنپ و جا به جا رایگانه؟
    فاز دوم طرح شروع شده؟

  • ممد

    سلام شما میفرماییدطرح رایگان من وانت دارم چهارماه نوبت گرفتم ثبت نام کردم. بعدازچهارماه زنگ زدن گفتن اگه میخاهیدنوبتت بشه باید500هزارتومن بدید. این پول روبایدمیدادم. نمایندگی اسلامشهر. بعدازباغ نرده انجام دادم. پیش اقای بیات

  • ناشناس

    سلام بابا کجاش رایگانه .وقتی میگن رایگان یعنی هیچ پولی نباید بگیرن.از من 15000000حق زحمت گرفتن این یعنی چی این پولی که دادیم قانونیه یا نه

  • ناشناس

    سلام ایا قبلا دوگانه کارخانه بوده ولی کپسولش خراب شده بهش تلعق میگیره کپسول

  • محمدرضا ازادی

    من ثبت نام میکنم
    الان بهترین موقع هست
    پیام یا تماس بگیرید
    ثبت نام تظمینیکامپوتر راهگشا

    • امیرحسین

      رایگان نصب میکنید

    • وحید

      سلام هزینه ثبت نام چند در میاد وآدرس دفترتون کجاست بیام خدمتتون؟

    • ناشناس

      سلام ادرس کجاس

  • ناشناس

    اگه رایگانه پس چرا این مراکز طلب پول و حق الزحمه میکنن؛چرا هیچ نظارتی وکنترلی رو این مراکز ندارن

  • علیرضا

    این طرح شامل اژانس هم میشه