کد مطلب: ۲۷۱۴۱۰

آغاز نوسازی ۵۰ نقطه بافت فرسوده تهران از اول مرداد

آغاز نوسازی ۵۰ نقطه بافت فرسوده تهران از اول مرداد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه با نوسازی ۵۰ نقطه اولویت‌بندی شده در بافت‌های فرسوده تهران اشتغال رونق خواهد گرفت، گفت: برنامه‌های اجرایی نوسازی بافت‌های فرسوده استان از ابتدای مرداد‌ماه آغاز خواهد شد.

نعمت‌الله ترکی با اشاره اقدامات اجرایی دولت در حوزه ایجاد اشتغال از طریق نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: با توجه به تبصره 18 قانون بودجه سال 97 یک سقف مشخص و مناسبی برای نوسازی بافت فرسوده تهران و اشتغال‌زایی از این محل در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در سازمان برنامه و بودجه افزایش قیمت مسکن در برخی نقاط خاص در شهر تهران طبیعی نیست.

براورد ما در خصوص افزایش قیمت مسکن در حوالی نرخ تورم و تا سقف 15 درصد بوده است اما با ارزیابی‌های انجام شده مشخص شد افزایش قیمت‌های اعلام شده واقعی نیست و دستور دادیم تا موضوع افزایش قیمت بی ضابطه در برخی نقاط استان تهران پیگیری شود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، شکل دهی بازارهای کاذبی که برخی به دنبال ایجاد آن هستن به رونق بخش مسکن کمک نمی‌کند. برنامه‌ریزی‌های سازمان بر مبنای واقعیت‌های رشد اقتصادی انجام می‌شود تا مسیر رونق در بازارهای مثل مسکن متوقف نشود.

ترکی با بیان اینکه، با پیگیریهای که در سازمان مدیریت تهران انجام شده، مشخص گردید در سه ماهه ابتدایی سال در برخی اقلام مصرفی خانوار افزایش (قابل توجه) قیمت وجود داشته اما می‌توان دلایل فصلی را برای این موارد پذیرفت.

همانطور که شاهد هم بودیم بعد گذشت یک دوره مجددا میزان مصرف و تقاضا به تعادل رسید و قیمتها نیز رفته رفته به حالت قبل باز خواهد گشت.

این مقام مسئول گفت: حدود 20 تا 25 درصد فضای شهر تهران در بافت فرسوده قرار گرفته که براوردهای آماری نشان می‌دهد جمعیت 2.5 میلیون نفری در این محل‌ها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه در شهر تهران یک کارگروه تخصصی مشترک در حوزه مسکن و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایجاد شده تا نوسازی بافت‌های فرسوده را دنبال کند، گفت: برای نقاطی که در اولویت اول قرار گرفته‌اند حتی محلهایی که نوسازی خواهند شد نیز مشخص شده‌اند.

ترکی با بیان اینکه، کار مطالعاتی نوسازی بافت‌های فرسوده در سه ماهه ابتدایی سال جاری به اتمام رسیده است، گفت: در حال حاضر 50 نقطه مختلف در شهر تهران به عنوان نقاط اولویت دار نوسازی بافت فرسوده شناسایی شده‌اند.

بنا به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران، در شهر تهران کارگروه تخصصی در حوزه مسکن و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد شد که کارمطالعاتی این کارگروه برای نوسازی بافت‌های فرسوده برای 3 ماهه ابتدایی سال به اتمام رسیده است. امور مقدماتی تا پایان تیرماه به سرانجام می رسد و از ابتدای مرداد ماهاجرای برنامه‌های مرتبط با نوسازی بافتهای فرسوده آن کلید می‌خورد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.