کد مطلب: ۵۲۴۶۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان پرداخت وام‌های بانکی سال ۱۴۰۰

زمان پرداخت وام‌های بانکی سال ۱۴۰۰

اعطای تسهیلات در شبکه بانکی از روزهای ابتدای اسفندماه متوقف شده و مثل هر سال توقف آن تا زمان ابلاغ بسته‌های تسهیلاتی جدید به بانک‌ها در سال جدید ادامه دارد. آنطور که متصدیان بانکی می‌گویند ابلاغ و اجرای بخشنامه جدید تسهیلاتی حداقل تا ابتدای اردیبهشت ماه زمان می‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ماه‌های پایانی سال ارگان‌ها از بخش‌های خصوصی تا سازمان‌های اداری روال کاری متفاوتی دارند. بانک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در پایان سال مالی طبیعتا مجبور به اعمال تغییراتی در روند کاری خود از جمله اعطای وام و تسهیلات می‌شوند.

بنابراین اعطای تسهیلات طبق روال هر ساله بانک‌ها از پنج اسفند ماه ۹۹ در بسیاری از شعب بانکی متوقف شد. البته تعدادی از بانک‌ها هم دستور توقف تسهیلات دهی را چند روزی دیرتر دریافت کردند.

اما در سال جدید هر بانک تسهیلات‌دهی را از چه زمانی آغاز می‌کند؟

در ادامه پاسخ این پرسش را از زبان متصدیان در شعب بانک‌های مختلفی که تجارت‌نیوز به آن‌ها سر زده، می‌خوانید:

بانک‌های صادرات ، ملی ، ملت ، ایران‌زمین ، سینا و پارسیان : اعطای تسهیلات از ابتدای اردیبهشت و با ابلاغ بسته‌های جدید تسهیلاتی برای سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

بانک‌های تجارت ، پاسارگاد ، سرمایه ، اقتصاد نوین ، سپه : بعد از پایان تعطیلات هر روزی ممکن است که بخشنامه جدید اعطای تسهیلات برسد. روز مشخصی را نمی‌توانم اعلام کنم، به شعبه‌تان سر بزنید.

بانک شهر : با رسیدن دستور تسهیلات جدید احتمالا تسهیلات دهی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

بانک کشاورزی : تا بسته‌های تسهیلاتی جدید برسد اردیبهشت هم گذشته، احتمالا وامدهی از ابتدای برج سه آغاز شود.

با این حال بیشتر متصدیان بانکی اظهار دارند که بنا به تجربه سال‌های پیش، از سرگیری پرداخت تسهیلات بانکی در سال جدید، در روزهای باقی مانده فروردین ماه بعید است و احتمالا طبق روال هر سال، رسیدن بخشنامه و آغاز وامدهی در بانک‌ها در بهترین‌ حالت تا ابتدای ازدیبهشت زمان می‌برد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین ناصری

    به نظر من اگر وام را به نوبت و با اعلام شماره کارت ملی افراد باشد امیدی هست به من هم که مستعمری گیر تامین اجتمایی هستم نوبت برسد.

  • ناشناس

    با سلام مبلغ وام را حداقل تا دویست میلیون بالا ببرید تا بشود کاری انجام داد.

    • ناشناس

      کاشک واقعا 200 تاش کنن

  • علی

    باسلام من میگم اصلا وام نگیرید چونکه این حقیر جسارتا جانباز ۵۵ درصد اعصاب و روان جسمی مبلغ ۱۵ پانزده ملیون تومان از پارسیان وام گرفتم ۴ سال زودتر تسویه حساب کردم ولی بانک با ۹۵ ملیون بدهی تنها سر پناه منو به تاراج برده و با تخلف و پارتی بازی و نامردی هر چه تمام اثاث منو بیرون ریخت ۱۲۰ ملیون خودش فروخته ۹۵ ملیون برداشته ۱۵ ملیون به ثبت داده ۳ سال هست اولره هستم پرونده هنوز در جریان ولی توقف حکم تخلیه کرفتم ولی بدون حکم تخلیه ک دم و من و خانوادعام اواره حالا باز هم وام میخوای بگیری بگیر ولی میلیاردی چون کن باشه ملک تو به یغما میبره تف و لعنت بر پارسیان نزول خور و حرام خور تو اسرایل و امرکا کشورهای کثیف هم چنین کاری با یک ایثارگر نمگنند ان هم با تخلف محرز و نسلم کسی به دادم نمرسه ۱۴۰ ملیون هزینه کردم تا الان

  • هیبت زهی

    لطفاً زمان پرداخت وام مسکن فرهنگیان را اعلام نمایید.ممنون.

  • ناشناس


    گم

  • عبدالهی فرد

    سلام وقت بخیر
    من خانوم هستم که در کارگاه تولیدی لباس کار میکنم
    میانگین درامدم در یک ماه ۴ تومن هست
    الان نیاز به ۳۰ میلیون وام دارم برای پول پیش خونه
    در ضمن سرپرست خانوار هم هستم
    چطور میتونم از بانک سینا وام بگیرم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • ناشناس

      سلام ثبت نام میکنی وام اجاره

    • اها

      سلام اهل کجایین؟

  • ناشناس

    سلام وام ازدواج کی پرداخت می شود سال گدشته ثبت نام کردیم‌

  • مهران

    من میخواهم ۳ درس خواندم کمترین پول داشته باشم

  • ناشناس

    من رفتم از بانک مهر اقتصاد بلوار کشاورز وام بگیرم بعد از 5 ماه سردوئوندن و تحقیر کردن با هزار بدبختی مدارکی که میخواستن و آماده کردم چک سفته نامه کسر از حقوق یعنی نامه های من به تاریخ بهمن ماه 99 است رئیس بانک گفت چرا در نامه کسر از حقوقت نوشته تا مادامیکه یعنی این کلمه براش سنگین بود انگار تا حالا این کلمه رو جایی نخونده بود به من گفت نباید برای ما شرط و شروط بذارن رئیس بانک امیرحسین اکبری از این تازه به دوران رسیده ها

  • شاکر

    بنده خدا انقدر درخواست بده کیه که وام بده بری بانک آبا اجدادتو در میارن آخرشم میگن تسهیلات تموم شده