کد مطلب: ۱۴۵۰۴۵

آغاز کاهش قیمت پیاز

آغاز کاهش قیمت پیاز

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت که با توجه به ورود تولیدات جدید از مناطق مختلف، پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ روز دیگر قیمت این محصول تا حدود ۱۰۰۰ تومان نیز کاهش پیدا کند.

پس از حدود یک ماه گرانی و افزایش قیمت غیر منطقی پیاز در بازار که به گفته رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی حتی از موز هم گران‌تر شده بود، بالاخره با کاهش قیمت نیز همراه شده که البته همچنان روی خط ۳۰۰۰ تومانی دور می‌زند.

حسین مهاجران -رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی- در این باره گفت: قیمت هر کیلوگرم پیاز در بازار کیلویی ۵۰۰ تومان کاهش یافته و به نظر می‌رسد با ورود محصولات جدید از مناطق مختلف این روند تا ۱۰۰۰ تومانی شدن پیاز ادامه یابد.

وی با بیان اینکه پیاز تولید جدید از مناطقی مانند شیراز و کازرون به بازار وارد شده و در ادامه نیز استمرار خواهد داشت، افزود: هم‌اکنون پیاز زرد کیلویی حدود ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود و قیمت هر کیلوگرم از این محصول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به حدود ۲۵۰۰ تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به اینکه در بازار میوه و تره‌بار تنها پیاز با افزایش قیمت غیر منطقی مواجه شده است و دیگر محصولات کشاورزی و میوه‌ها نسبت به هفته‌های گذشته تغییر قیمت محسوسی نداشته‌اند، اعلام کرد: با توجه به ادامه داشتن برداشت و ورود پیاز به بازار پیش‌بینی می‌شود قیمت این محصول تا ۱۵ روز آینده کاهش منطقی داشته باشد و به کیلویی حدود ۱۰۰۰ تومان برسد.

پیش از این نیز مسئولان دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی وعده ارزانی داده بودند اما هفته‌ها گذشت و این وعده‌ها محقق نشد و حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم چند هفته دیگر پیاز به قیمت منطقی می‌رسد و مشکل آن در تولید و بازار حل می‌شود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.