کد مطلب: ۷۴۸۰۸

آمادگی یک اپراتور موبایل برای فعالیت در حوزه پست

مدیر عامل شرکت ملی پست از برگزاری کنگره پستی آسیا اقیانوسیه ۲۰۱۷ در تهران خبر داد.حسین مهری در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست (9اکتبر) با اشاره به اینکه بیست و ششمین کنگره جهانی پست حدود بیست و دو روز قبل در استانبول ترکیه آغاز شد، اظهار کرد: چند تن از وزرای کشورها و

مدیر عامل شرکت ملی پست از برگزاری کنگره پستی آسیا اقیانوسیه ۲۰۱۷ در تهران خبر داد.
حسین مهری در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست (9اکتبر) با اشاره به اینکه بیست و ششمین کنگره جهانی پست حدود بیست و دو روز قبل در استانبول ترکیه آغاز شد، اظهار کرد: چند تن از وزرای کشورها و مدیران پست ها حضور داشتند. بالاترین مرجع برای مقررات گذاری پست جهانی است.

مدیر عامل شرکت ملی پست ادامه داد: ایران در این کنگره سه پیشنهاد داشت که تماما مورد تأیید کنگره قرار گرفت. یکی بحث آیین نامه ای بود که به دو سوم آرا برای تأیید نیاز داشت.
وی گفت: رأی بالای ایران به عنوان عضو شورای راهبری جهانی پست (CA)، دیگر موضوع پیشنهادی بود.

او با بیان اینکه سال آینده میزبان کنگره آسیا اقیانوسیه خواهیم بود، ابراز کرد: در حوزه مدیریت کیفیت در سرویس پست نامه ها موفق به دریافت گواهینامه نقره شدیم.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تغییر اساسنامه شرکت ملی پست هم گفت: قریب به یک دهه شرکت پست بلاتکلیف بود و وضعیت مشخصی نداشت، از این رو آینده مشخصی پیش روی آن نبود و امکان سرمایه گذاری، اصلاح ساختار و توسعه آن نیز وجود نداشت.

مهری با بیان اینکه در این اساسنامه جدید شرکت ملی پست باید امور ملی و حاکمیتی را انجام دهد، بیان کرد: صدور کارت های هوشمند ملی، سلامت ایرانیان، سوخت و… در راستای این موضوع با ما خواهد بود و طبق اساسنامه جدید طی دو سال وزارت ارتباطات باید پروانه دو اپراتور پست خصوصی را واگذار کند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه بعد از اصلاح اساسنامه تعیین شد که 51 درصد سهم پست بانک دولتی بماند، درباره پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی (GNAF) که در زمره پروژه های اقتصاد مقاومتی است، گفت: در حال حاضر 48.5 میلیون رکورد اماکن دارای کد پستی 10 رقمی استاندارد شدند که 38.5 میلیون آن مربوط به اماکن شهری و ده میلیون آن در ارتباط با اماکن روستایی است.

وی افزود: سال گذشته برای بهنگام سازی 100 درصد اماکن شهری 31 میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و در این راستا 55 درصد اماکن روستایی نیز بهنگام شد.

مهری خاطر نشان کرد: در حال حاضر 12 میلیون و 300 هزار ساختمان را طول و عرض جغرافیایی دادیم و اصطلاحا دارای GeoCode کرده ایم.

او افزود: نقشه پارسل بندی 567 روستا و هفت شهر را تهیه کردیم که اطلاعات پایه ای را ساماندهی می کند و در زمان بروز سوانحی نظیر سیل، زلزله و… کمک خواهد بود تا امکان شناسایی اماکن برای خدمات رسانی باشد.

به گزارش تسنیم، مهری در پاسخ به این سوال که چه برخوردی با توزیع کنندگان غیرقانونی می کنید؟, گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیر این موضوع خواهد بود تا شبکه های موازی غیرقانونی حذف شوند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه با اعطای پروانه های جدید پستی، جلوی فعالیت غیرقانونی ها گرفته می شود، گفت: در حاذ حاضر مجوزهایی از سمت بخش های مختلف نظیر شهرداری ها، هواپیمایی ها و… برای فعالیت های توزیع و حمل و نقل داده شده که براساس قانون اینگونه مجوزها غیرقانونی است.

وی درباره اعطای نماد اعتماد الکترونیکی توسط شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، گفت: تا پیش از تاریخ 23 مرداد سال جاری اعطای این نماد با وزارت صنعت بود که خود ما هم شرکت ها را ملزم به دریافت آن از وزارتخانه مذکور می کردیم اما براساس بند 11 ماده 5 اساسنامه جدید شرکت، متولی این مقوله شرکت ملی پست جمهاری اسلامی ایران شد.
مدیر عامل شرکت پست در ارتباط با متقاضیان ورود به پست خصوصی گفت: سازمان های مختلفی تمایل به ورود در حوزه اپراتوری پست دارند و یکی از آنها یک اپراتور تلفن همراه است که اعلام آمادگی کرده است.
نزدیک یه دهه شرکت پست بلاتکلیف بود و وضعیت مشخصی نداشت و از این رو آینده مشخصی پیش روی آن نبود و امکان سرمایه گذاری، اصلاح ساختار و توسعه آن نیز وجود نداشت.
بنابراین با تأکید دولت یازدهم و با توجه به تغییر مأموریت های شبکه پستی و سه وجه فیزیکی، الکترونیکی و مالی منطبق با الزامات اتحادیه پستی جهانی، اساسنامه این شرکت اصلاح شد.
طبق این اساسنامه وزارت ارتباطات مکلف است ظرف امسال و سال آینده حداقل دو پروانه اپراتور پستی به بخش خصوصی اعطا کند.
با توجه به اینکه در فضای پستی تنها توان دفاتر پیشخوان به چشم می خورد و پیش از این هم احتمالاتی از اعطای پروانه بخش خصوصی پست به این مجموعه داده شده بود، مدیر عامل شرکت پست در ارتباط با بخش های متقاضی ورود به پست خصوصی گفت: سازمان های مختلفی تمایل به ورود در حوزه اپراتوری پست دارند و برخی از آنها یک اپراتور تلفن همراه است که اعلام آمادگی کرده است.
حسین مهری عنوان کرد: یکی از سازمان های بزرگ هم مذاکراتی با من داشته است و علاوه بر این تعدادی بانک هم متقاضی ورود به حوزه اپراتوری پست هستند.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه واگذاری این پروانه ها کار ارزشمندی است، به تسنیم گفت: اگر شرکت های توانمند بیایند می توانند در آینده نمایندگی های خارج از کشورشان هم فعال کنند.
وی خاطر نشان کرد: برخی متقاضیان با شرکت های خارجی مذاکراتی داشتند و خود ما هم برای اعطای پروانه به بخش خصوصی مذاکراتی را با آنها داشته ایم.
مدیر عامل شرکت ملی پست در پایان گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یکی دو ماهی فرصت برای متقاضیان دریافت این پروانه در نظر گرفته است که می توانند تقاضای خود را اعلام دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.