کد مطلب: ۸۰۱۲۷۲

مرگ ۱۱۶ نفر در تصادفات تعطیلات عید فطر

مرگ 116 نفر در تصادفات تعطیلات عید فطر

رئیس پلیس راه کشور در خصوص فوتی‌های تصادفات در تعطیلات عید فطر بیان کرد: از چهارشنبه بعد از ظهر تا روز گذشته که در تعطیلات عید سعید فطر بودیم متاسفانه ۱۱۶ نفر از هموطنان در تصادفات جان باختند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن مومنی، رئیس پلیس راه کشور در خصوص آخرین وضعیت آمار تردد و تصادفات در سفر‌های تعطیلات عید سعید فطر گفت: آمار تردد در محور‌های شمالی نسبت به مدت مشابه در تعطیلات عید سعید فطر در سال گذشته حاکی از افزایش تردد است.

آن‌طور که باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است، رئیس پلیس راه تصریح کرد: از چهارشنبه بعد از ظهر تا روز گذشته که در تعطیلات عید سعید فطر بودیم متاسفانه ۱۱۶ نفر از هموطنان در تصادفات جان باختند.

او بیان کرد: ۱۶۰۰ نفر از مسافران نیز در این مدت در اثر تصادفات مجروح و مصدوم شدند.

مومنی علت عمده تصادفات را عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئن و انحراف به چپ عنوان کرد و گفت: در طول سال ساعت بروز تصادفات ۱۲ تا ۲۰ بوده است، اما در تعطیلات عید سعید فطر و سفر‌های این دوره شاهد بودیم که بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ رخ داده است.

رییس پلیس راه متذکر شد: متاسفانه چهار علت عمده عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی عامل ۸۲ درصد تصادفات رانندگی است.

فوتی‌های ناشی از تصادف در نوروز 1402

پیش از این نیز رئیس سازمان پزشکی قانونی در خصوص مرگ و میر ناشی از تصادفات در نوروز 1402 بیان کرده بود: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲، هزار و ۱۶۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت کردند.

مسجدی با بیان اینکه در روزهای ۱ و ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ و ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ شاهد بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام تعطیلات نوروز بودیم، گفت: در تعطیلات نوروز سال جاری، به ترتیب استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران، بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی را داشتند.

وی با بیان اینکه استان ایلام کمترین فوتی‌ ناشی از تصادفات رانندگانی در تعطیلات نوروز سال جاری را با تعداد شش نفر داشته است، گفت: میزان فوتی‌های تصادفات رانندگی نوروز در استان‌های اردبیل، البرز، چهارمحال و بختیاری، سمنان، قم، کردستان، همدان و یزد نیز زیر ۲۰ نفر بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.