کد مطلب: ۷۱۳۱۷۵

آمار کشته‌شدگان و مصدومان آتش‌سوزی اوین/ علت آتش‌سوزی اوین

آمار کشته‌شدگان و مصدومان آتش‌سوزی اوین/ علت آتش‌سوزی اوین

در پی آتش سوزی شامگاه شنبه در زندان اوین ۸ نفر مصدوم شدند. بسیاری از زندانیان توانستند با خانواده و آشنایان خود تماس بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از حادثه شب گذشته زندان اوین، از زندانیان بندهای مختلف خواسته شد برای اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت خود با آشنایان تماس بگیرند.

یک منبع مطلع در سازمان زندانها گفت: در جریان اتفاقات شب گذشته، هیچ زندانی وارد محوطه نشده و خبر روی مین رفتن زندانی ها کذب است.

به نقل از فارس، طی این درگیری عده‌ای از فرصت سوءاستفاده کرده و انبار لباس و کارگاه کارآفرینی زندان را آتش میزنند که منجر به آتش سوزی گسترده، سرایت به‌ بند ۸ و اعزام آتش نشانان به اوین برای اطفاء حریق شد.

شواهد نشان می‌دهد این اقدام از پیش طراحی شده بود، چرا که تعدادی از زندانیان برای خود به طرقی سلاح سرد تهیه کرده بودند تا ضمن درگیری با نیروهای تامین امنیت زندان به آن‌ها آسیب بزنند و به سلاح هم دست پیدا کنند که البته موفق نشدند.

در میانه آتش سوزی و درگیری با نیروهای حفاظت، تعدادی زندانی اقدام به فرار می‌کنند. آنها در ضلع شمالی زندان که کوه وجود دارد، وارد میدان مین می‌شوند. گفته می‌شود که صداهای انفجار شنیده شده مربوط به همین موضوع بوده است.

برخی رسانه‌ها از ۸ مصدوم در این ماجرا خبر دادند اما هنوز آمار دقیقی از میزان مصدومان یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.

همزمان با این اتفاقات و با تهییج و فراخوان رسانه‌های معاند بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان مقابل زندان اوین تجمع نمودند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اکثر زندانیان اوین موفق به تماس با خانواده و آشنایان خود شده‌اند.

در پی حادثه شامگاه شنبه (۲۳ مهرماه) در زندان اوین تهران که توسط عده‌ای از زندانیان در این زندان رخ داد و منجر به آتش زدن انبار البسه زندان شد، با ورود نیروی‌های انتظامات زندان و نیروهای آتش نشانی حریق اطفا شد.

به نقل از ایرنا، یکی از نیروهای امدادی حاضر در صحنه افزود: آتش‌سوزی اکنون مهار شده و نیروهای آتش‌نشانی در حال ایمن‌سازی محیط هستند.

وی درباره آمار فوتی و مصدومان گفت: این حادثه تاکنون هیچ فوتی نداشته و آمار مصدومان نیز تاکنون هشت نفر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یعنی برای جلوگیری از فرار زندانیان مین ضد نفر که حتی کاربردش در جنگ هم طبق کنوانسیون اتاوا ممنوع هست گذاشتند؟!!!