کد مطلب: ۷۹۹۸۷۷

چقدر تسهیلات خودمالکی مسکن ملی پرداخت شد؟

چقدر تسهیلات خودمالکی مسکن ملی پرداخت شد؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ثبت نام ۵۶ هزار و ۴۲۵ خانوار تهرانی برای تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون به ۴۲۹۲ متقاضی وام پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: در استان تهران از 56 هزار و 425 تقاضای دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بخش خودمالکی تنها 4292 مورد (4.6 درصد) منتج به دریافت وام شده، این در حالی است که مرتبا از مردم می‌خواهیم سرمایه‌های خود را در نهضت ساخت‌وساز مسکن ملی وارد کنند.

پرونده مسکن مهر پردیس بسته می‌شود

وی افزود: هفته اول اردیبهشت 10 هزار واحد مسکن مهر در پردیس به متقاضیان تحویل می‌شود و تا پایان سال 19 هزار واحد باقیمانده نیز تحویل شهروندان می‌شود و بدین ترتیب پرونده مسکن مهر پردیس بسته خواهد شد.

محبت خواه با انتقاد از عملکرد اداره کل تعاون مسکن استان تهران و نارضایتی‌های مردم در ثبت نام تعاونی‌های مسکن مهر انتقاد کرد.

جزئیات ثبت‌نام وام خودمالکی

امکان ثبت نام وام خودمالکی از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن برای افراد واجد شرایط ایجاد شده اما در این مدت، بانک‌ها به عنوان عامل این پرداخت از ارائه تسهیلات مسکن سر باز زده‌اند.

در این زمینه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی به بانک‌های عامل التیماتوم داد و گفت: بانک‌های عامل فقط ۲۴ ساعت فرصت دارند نسبت به ارائه برنامه زمان‌بندی پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در استان اقدام کنند.

یاسر رهبردین اظهار کرد: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن باید اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلی در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن ایجاد نشود.

وی ادامه داد: این روند با جدیت از طرف مسوولان استانی و کشوری مورد پیگیری قرار گرفته و باید بر اجرای آن اهتمام ویژه داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ارائه تسهیلات مسکن توسط بانک‌های عامل با جدیت دنبال می‌شود و این امر لزوم همکاری همه جانبه بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن را می‌طلبد.

سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد: بانک‌های عامل باید روند ارائه تسهیلات بانکی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن را تسهیل کنند تا روند کار به درستی اجرایی شود.

وی ادامه داد: در بخش تامین زمین، اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی فراهم شده و این میزان بیش از سهمیه ۱۸۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: برخی مسایل بانکی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آذربایجان غربی به تعویق می‌اندازد.

حمزه لو یادآور شد: ۱۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود دارد که تاکنون ۳۲ هزار متقاضی تایید نهایی شدند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.