کد مطلب: ۶۳۸۴۴۱

آموزش تعمیرات ماینر

آموزش تعمیرات ماینر

آموزش تعمیرات ماینر بهترین راه حفظ و نگه داری از دستگاه های ماینر است چون به شدت گران است و صرفه اقتصادی ندارد.

تعریفی از ماینینگ و ماینر

ماینینگ mining به معنای معدن کاری و استخراج از معدن می باشد. به علت ارزش بالایی که بیت کوین ها یا ارزهای دیجیتال دارند و باید استخراج شوند به این عمل ماینینگ گفته می شود. هر چه تعداد افرادی که در این صنعت فعالیت می کنند افزایش یابد میزان اطمینان از استخراج بیت کوین بیشتر خواهد بود. در گذشته با استفاده از کامپیوترهای خانگی افراد قادر به استخراج بیت کوین بودند اما با افزایش افرادی که در این حوزه فعالیت دارند دیگر این کامپیوترها قادر به استخراج نبودند و نیاز به دستگاه های قدرتمندتری بود. برای حل این مشکل دستگاه هایی به نام ماینر miner ساخته شد که توانایی استخراج بیت کوین را با سرعت بالاتری دارند.

ماینرها دارای برندها و مدل های مختلفی می باشند و هر یک دارای قیمت و ویژگی های بخصوصی هستند. نکته ای که در استخراج بیت کوین مورد توجه قرار می گیرد مصرف برق می باشد که نیاز به استفاده از برق صنعتی می باشد. همچنین وجود یک فضای بزرگ جهت قرار دادن ماینر برای این کار ضروری می باشد. برای انجام ماینینگ باید ماینر را روشن کرده و با توجه به کدهایی که برای بیت کوین ها وجود دارد به استخراج آنها پرداخت. ماینرها مانند دیگر دستگاه های الکترونیکی دچار خرابی های بسیاری می شوند که تعمیر آنها نیازمند تجربه و حرفه می باشد. در ادامه به آموزش تعمیرات و عیب یابی دستگاه ماینر بیت کوین اشاره شده است.

مشکلات و خرابی های دستگاه ماینر بیت کوین

آموزش تعمیرات ماینر بهترین راه حفظ و نگه داری از دستگاه های ماینر است چون به شدت گران است و صرفه اقتصادی ندارد.

مشکلاتی که برای دستگاه ماینر بیت کوین به وجود می آید می تواند ناشی از مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد. گاهی ممکن است دستگاه به صورت خود به خودی خاموش و دیگر روشن نشود که این مشکل ممکن است در اثر آسیب به قطعات مختلف ماینر ایجاد شده است. ولتاژ ورودی به قسمت پاور دستگاه ماینر بیت کوین باید ۲۲۰ ولت باشد و در صورتی که از این مقدار کمتر باشد دستگاه روشن نمی شود. برای این که میزان ولتاژ ورودی بررسی شود باید دو سر یک مولتی متر را به پریز برق وصل کرد و در صورتی که مشاهده کردید که ولتاژ ورودی ۲۲۰ ولت می باشد می توانید دو سر مولتی متر را به انتهای کابل وصل نمایید تا از سالم بودن کابل اطمینان حاصل کنید. برای این کار ولتاژ باید در حالت AC تنظیم گردد.

ولتاژهای خروجی پاور نیز باید بررسی شوند و برای این کار دو سر مولتی متر را به پاور دستگاه متصل نمایید. ولتاژ خروجی نباید از ۱۲ ولت کمتر باشد، در غیر این صورت پاور مشکل داشته و نیاز به تعویض دارد.

به طور کلی خرابی در دستگاه ماینر بیت کوین می تواند ناشی از آسیب دیدن یا خرابی قطعاتی مانند پاور، کارت گرافیک، ریگ ماینینگ، مادربرد و … باشد که تعمیرکاران ماینر پس از عیب یابی دستگاه به رفع مشکلات و خرابی های دستگاه ماینر بیت کوین می پردازند. توسط روش ها و محافظت هایی می توان از خرابی ماینر جلوگیری کرد که در ادامه گفته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.