کد مطلب: ۵۳۶۲۱۹

آیا امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟

آیا امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟

دولت استرالیا ویزاهای بسیاری را برای مهاجران درنظر گرفته است ولی موضوع بحث این مقاله بر سر سه ویزای اصلی استرالیا یعنی کاری، سرمایه‌گذاری و تحصیل می‌باشد و عمده‌ی تمرکز خود را بر این ویزاها گذاشته‌ایم.

سوالی که این روزها بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا از ما می‌کنند و آن هم این است که آیا در حال حاضر و براساس شرایط کرونایی حاکم بر جهان و استرالیا، آیا امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟ از این رو تصمیم گرفتیم تا جواب دقیقی را برای شما دوستان عزیز ارائه کنیم به همین منظور با یکی از بهترین وکلای مهاجرت به استرالیا مصاحبه ای را انجام دادیم تا بتوانیم پاسخ مناسبی برای این سوال بدست آوریم. اما باید در این بخش و قبل از شروع این مقاله بگوییم که دولت استرالیا ویزاهای بسیاری را برای مهاجران درنظر گرفته است ولی موضوع بحث این مقاله بر سر سه ویزای اصلی استرالیا یعنی کاری، سرمایه‌گذاری و تحصیل می‌باشد و عمده‌ی تمرکز خود را بر این ویزاها گذاشته‌ایم.

تاثیر کرونا بر سیستم مهاجرت دنیا

همه ما می‌دانیم استرالیا یکی از بهترین کشورهای جهان در کنترل ویروس کرونا بوده است کشوری جزیره‌ای در جنوب شرق کره زمین اما دور بودن آن و جزیره‌ای شکل بودن آن دلیل اصلی بر کمی شیوع کرونا در استرالیا نبوده است و باید پذیرفت که اصلی‌ترین دلیل مدیریت بسیار قوی دولت استرالیا در مدیریت شرایط بحرانی بوده است. هر ایالت شرایط و قوانین خاص خود را دارد و در همان روزهای ابتدایی تمامی مرزهای خود را بستند و شرایط قرنطینه را برای مسافران در نظر گرفتند. کشورهایی مانند استرالیا و کانادا که بسیاری از برنامه‌ریزی‌های خود را بر پایه ورود مهاجران برنامه‌ریزی کرده‌اند و هرساله بسیاری از نیروهای کاری خود را از این طریق تامین می‌کرده‌اند اما در این سال تمامی پیش‌بینی‌ها تغییر کرد و در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تمامی کشورها مرزهای خود را بستند و از این رو دیگر امکان اقدام برای ویزاها وجود نداشت.

شرایط ویزای کار استرالیا در دوران کرونا

اولین گروه ویزایی را به دسته ویزاهای کاری استرالیا اختصاص می‌دهیم چرا که براساس آمارهای اداره مهاجرت استرالیا هرساله بیش از نیمی از مهاجران از طریق ویزاهای کاری وارد استرالیا می‌شوند و به همین منظور در ابتدا این مسیر را بررسی می‌کنیم هرچند که باید بگوییم که ویزاهای کاری اصلی‌ترین راه مهاجرت به تمامی کشورها می‌باشد و در مقاله با عنوان کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری به این موضوع اشاره شده است. در این سال مسیر ویزاهای کاری استرالیا به هیچ عنوان شرایط مناسبی را تجربه نکرد و میزان صدور ویزا در این بخش بشدت کاهش یافت و به نوعی این سال، سالی بسیار سختی برای تمامی مهاجران در سراسر جهان بوده است و این شرایط فقط شامل استرالیا نبوده است و تقریبا تمامی کشورها را در برگرفته است. استرالیا هر ساله به طور میانگین چیزی در حدود ۲۰۰ هزار نفر را با ویزای کاری وارد کشور می‌کرده است و براساس برنامه‌ریزی‌ها باید این روند ادامه‌دار باشد خوشبختانه از سال ۲۰۲۱ شرایط کمی تغییر کرده است و دولت استرالیا در حال برنامه‌ریز برای شروع دوباره ویزاها می‌باشد و در سه ماهه اول این سال ویزاهایی را هم صادر کرده است تا نشان دهد که این مسیر را به طور کلی نبسته است. دولت استرالیا میزان سهمیه ویزاهای این بخش را برای سال مالی جدید چیزی در حدود ۳۰% کاهش داده است و این انتظار هم می‌رفت که با چنین برنامه‌ای روبرو شویم. اما پیشنهاد ما این است که دیگر وقت اقدام کردن است و در انتهای این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چرا باید خود را برای اخذ ویزا آماده کنیم.

شرایط ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا در دوران کرونا

یکی از دیگر مسیرها ویزای سرمایه‌گذاری می‌باشد که نه تنها متوقف نشده است بلکه با سرعت بیشتری در حال صدور این ویزاهای می‌باشند. یکی از اصلی‌ترین سابکلاس‌های این مسیر ویزای ۱۸۸ استرالیا می‌باشد که تقریبا اکثر متقاضیان ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا آن را انتخاب می‌کنند و دلیلی ندارد جز شرایط راحت و مناسب آن و نکته بسیار جالب در این ویزا این است که در این سال مالی سهمیه ویزای ۱۸۸ نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است. اما سوال اینجاست که چرا باید این اتفاق بیافتد و در شرایط کرونایی سهمیه‌ها افزایش یابد؟ با آمدن کرونا تقریبا تمامی دولت‌ها با مشکلات مالی شدیدی روبرو شدند و بسیاری از مشاغل با تعطیلی روبرو شدند افزایش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی منفی را در پی داشت از این‌رو دولت‌ها استقبال بالایی از سرمایه‌های خارجی می‌کنند تا به این شکل بتوانند تا حدودی شرایط اقتصادی را بهبود ببخشند. اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد بهترین ویزای سرمایه گذاری استرالیا هستید به لینک مشخص شده آن مراجعه کنید تا از شرایط و مسیر اطلاعات مناسبی را بدست آورید.

شرایط ویزاهای تحصیلی در دوران کرونا

استرالیا یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین‌المللی می‌باشد و هرساله بسیاری از متقاضیان این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند اما خوب شرایط این سال مالی را تمامی متقاضیان ویزای تحصیلی مشاهده کردند و دیدند که یا کلاس‌ها تشکیل نشده است و یا به صورت آنلاین اما دولت استرالیا چاره‌ای ندارد جز پذیرش دانشجویان بین‌المللی چرا که بخش بزرگی از درآمد این کشور را همین مسیر تشکیل می‌دهد و در شرایط کنونی دولت استرالیا چاره‌ای ندارد تا سریعا برنامه‌ریزی‌هایی را در جهت ورود هرچه سریع‌تر این دانشجویان ببیند.

چرا بهترین زمان برای مهاجرت می‌باشد؟

در گذشته هرگز این صحبت را نمی‌کردیم چرا که تحلیلی برای شرایط پیش آماده وجود نداشته است و هیچ وکیل و دفتر مهاجرتی نمی‌توانست تاریخ دقیقی برای بازگشایی‌ها اعلام کند و در حال حاضر هم شرایط به همین شکل می‌باشد و تاریخ دقیقی نمی‌توان گفت که چه زمانی صدور ویزاها به حالت قبل باز خواهد گشت. اما چرا باید شروع به اقدام کرد؟ باید بگویید در روز های اخیر ایالت‌ها بصورت آهسته شروع به صدور ویزاها کرده است و از طرفی بارها در مجلس استرالیا به موضوع کمبود نیرو کار در استرالیا اشاره شده است چرا که فعالیت مشاغل به حالت طبیعی برگشته است و همچنین واکسیناسیون در استرالیا آغاز شده است اینها دلایلی است که می‌توان امید داشت که دیگر دولت استرالیا توان ادامه این روند را ندارد. اما شما باید به موارد زیر هم توجه کنید:

  • شما برای اخذ ویزای کاری نیاز به اسسمنت دارید که در صورت دریافت اسسمنت مثبت ۳ سال اعتبار دارد.
  • نمره زبان دریافتی شما از آزمون‌ها نیز ۳ سال اعتبار دارد.
  • در مجموع پروسه شما از ابتدا تا انتها چیزی در حدود ۱ تا ۱/۵ سال زمان‌بر می‌باشد.

این موارد که در بالا اشاره کردیم دلایلی می‌باشد که شما باید زودتر اقدام کنید تا در صف اخذ انواع اقامت استرالیا شرایط بهتری داشته باشید چرا که با باز شدن درهای استرالیا تعداد بسیاری از متقاضیان اقدام خواهند کرد و در این بین افرادی که زودتر اقدام کرده‌اند و نمره زبان و اسسمنت آماده دارند شرایط بسیار مناسبی خواهند داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • وحید

    الان مسیرهای مهاجرت به استرالیا داره باز میشه سرمایه گذاری و یزای تلنت استرالیا بازه و کم کم ویزای کاری هم داره باز میشه

  • ناشناس

    مرسی بابت این مقاله مفید من هم استرالیا و سلکت ویزا رو برای مهاجرت به استرالیا انتخاب کردم