خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۳۲۳۵

مروری بر اخبار هفته اخیر و پیش‌بینی‌هایی که مطرح شد

آینده اقتصاد ایران چه خواهد شد؟

آینده اقتصاد ایران چه خواهد شد؟

در هفته دوم مرداد ماه پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام آمادگی او برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران، اقتصاد ایران روزهای خاصی را پشت سر گذاشت. اما آیا بهبود نسبی بازارهای ایران تداوم خواهد داشت؟

«با ایران مذاکره می‌کنیم، بدون هیچ پیش‌شرطی» این جمله‌ای است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته اخیر در نشست مشترک خبری با چوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا مطرح کرد. پس از این سخنان وی گمانی‌زنی‌هایی درباره روابط آینده ایران و آمریکا مطرح شد که چند نمونه آن را در لینک‌های زیر از تجارت‌نیوز می‌توانید بخوانید.

اما فارغ از گمانی‌زنی‌ درباره آینده روابط بین ایران و آمریکا، ا قتصاد ایران در هفته اخیر واکنش قابل توجهی نشان داد و کمی آرامش در بازارها حاکم شد. ریزش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک روز را در اینجا می‌توانید بخوانید. یا رشد 14 درصدی شاخص بورس در کل هفته اخیر که جزئیات آن را هم در اینجا می‌توانید ملاحظه کنید.

همزمان دولتمردان ایرانی نیز اعلام کردند که قرار است بسته جدید ارزی رونمایی شود. این درحالیست که برخی اقتصاددانان نیز از تاثیرات نوسانات دلار ابراز نگرانی کرده‌اند. یک نمونه آن را در اینجا می‌توانید بخوانید.

اما اینکه آیا بهبود نسبی بازارها می‌تواند تداوم داشته باشد یا نه را وحید محمودی، اقتصاددان پاسخ می‌دهد که در این لینک می‌توانید تحلیل او را بخوانید.

برای آینده اقتصاد ایران نیز می‌توانید پیش‌بینی‌های کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز را در لینک‌های زیر مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.