کد مطلب: ۴۴۸۳۱۰

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد مطرح کرد:

آینده تولید فولاد در شرایط کرونا / سال گذشت ۵/۳ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشت

آینده تولید فولاد در شرایط کرونا / سال گذشت ۵/۳ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشت

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد می‌گوید: اهداف ما تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد است. سال گذشته ۵/۱۱ میلیون تن فولاد صادر کردیم که به ازای آن بالغ بر ۵/۳ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشت.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره آینده بازار فولاد به تجارت‌نیوز گفت: وضعیت ایران با وضعیت بازارهای جهانی متفاوت است. قطعا با توجه به شرایط پیش آمده میزان تولید فولاد در جهان کاهش خواهد یافت اما اهداف ما تولید ۵۵ میلیون تنی است، بنابراین شرایط ما با وجود تحریم‌ها کمی متفاوت است. هدف صنعتگران این حوزه جهش تولید فولاد است. برای افزایش تولید نیز دولت باید برنامه‌های تشویقی را برای صنعتگران این حوزه در نظر گرفت.

سید رضا شهرستانی افزود: متاسفانه وزارت صمت با دخالت در قیمت‌گذاری در حال سرکوب صنعت فولاد است. به طوری‌که صادرات را به عرضه فولاد در بورس کالا ارتباط داده است. این موضوع چندین معضل را برای تولیدکنندگان فولاد ایجاد می‌کند. نخستین معضل این است که عرضه فولاد به بورس کالا اختلاف قیمت‌ داخل و صاداتی را رقم می‌زند. هم اکنون نیز اختلاف قیمت فولاد در بازارهای داخلی و جهانی حدود ۳۰ درصد است که این موضوع می‌تواند قاچاق این کالا را به همراه داشته باشد.

او اظهار کرد: در شرایط کرونایی نیز کشورها ساکت نمانده‌اند. به عنوان مثال چین ۲۰۰ میلیون تن در انبارها فولاد دارد و ۳۰ درصد مشوق صادراتی در اختیار صادرکنندگان گذاشته است. در شرایط کرونایی و تحریم‌ها قیمت نفت به شدت کاهش یافته است و ما نیاز به ارز صادراتی داریم. سال گذشته ۵/۱۱ میلیون تن فولاد صادر کردیم که به ازای آن بالغ بر ۵/۳ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشت. چشم‌انداز ما این است که ۳۳ میلیون تن فولاد تولید کنیم، امیدواریم با برداشته شدن برخی موانع داخلی به چنین چشم‌اندازی دست پیدا کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.