خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۹۴۱۹

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

آینده قیمت طلا چه خواهد شد؟ / قیمت واقعی دلار بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان

آینده قیمت طلا چه خواهد شد؟ / قیمت واقعی دلار بین 10 تا 11 هزار تومان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: چنانچه روال هفته اخیر در بازار ارز و سکه ادامه‌دار باشد، میزان داد و ستد احتمالا رشد خواهد کرد. در این بازه زمانی قیمت واقعی دلار نیز بین 10 تا 11 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آینده قیمت طلا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به تجارت‌نیوز گفت: این روزها با کاهش قیمت دلار و رسیدن آن به کانال 11 هزار و 900 تومان قیمت طلای 18 عیار به 380 هزار تومان رسید. همچنین حباب تمام سکه هم صفر شد.

آیت محمد ولی درباره وضعیت قیمت سکه افزود: دیروز قیمت سکه به پایین‌ترین حد خود یعنی سه میلیون و 900 هزار تومان رسید. این تخلیه حباب سکه نشان می‌دهد چنانچه روند کاهشی بازار ارز ادامه‌دار باشد قیمت طلا نیز روند کاهشی خواهد داشت.

او اظهار کرد: البته ما انتظار داریم که قیمت طلا و ارز روند باثباتی داشته باشد؛ چرا که در این شرایط میزان داد و ستد نیز در بازار طلا کمتر می‌شود. یعنی چنانچه قیمت طلا نوسان قیمت افزایشی یا کاهشی داشته باشد میزان متقاضیان در بازار ارز و طلا کمتر خواهد شد؛ چرا که نوسان قیمت‌ها اجازه خرید را از مردم سلب می‌کند و در شرایط فعلی مردم را نسبت به خرید و فروش طلا و ارز سردرگم کرده است.

محمد ولی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت طلا در بازار داخل با روند بازار جهانی هم‌خوانی دارد یا خیر؟ گفت: طی چند روز گذشته قیمت انس جهانی طلا هم کاهش یافت. با برآوردهای انجام شده قیمت واقعی طلای 18 عیار بین 380 تا 390 هزار تومان است. در حقیقت قیمت طلا در بازار داخل نسبت به انس جهانی طلا همخوانی دارد.

او همچنین درباره قیمت واقعی دلار هم افزود: با برنامه‌ریزی‌های دولت و بانک مرکزی به نظر می‌رسد که قیمت واقعی دلار بین 10 تا 11 هزار تومان ثابت باقی بماند اما باید دید که این مدیریت و برنامه‌ریزی‌ها ادامه‌دار است یا خیر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای محمد ولی چرا جنابعالی از افزایش قیمت دلار و طلا نگرانی؟ خخخخخخ .رئیس اتحادیه ها که از افزایش قیمت محصول تحت نظارت خودشون طرفداری میکنند.شما بر عکس عمل میکنید.

    • ناشناس

      برای اینکه وقتی قیمت بالا بره کسی خریدار نیست و بازار طلا تو رکود میره عزیز جان!!!!

    • قاسم

      البته تجربه نشون داده در ایران بالا رفتن قیمتها فروش رو زیاد میکنه نه کم.

  • عباس

    درچهل سال گذشته بنابراماررسمی قیمت طلا وارز
    2000 = دوهزاربرابر!!!!! شده است!!!=2000=!!!!!!

  • ناشناس

    -در کوتاه‌مدت می‌شود ارز تزریق کرد و قیمت‌ها را پایین آورد و مردم را در خوشی دستیابی به کالای خارجی غرق کرد. اما فنر نرخ ارز بالاخره در می‌رود و به نرخ سرکوب نشده می‌رسد، با این تفاوت که میلیاردها دلار درآمدی نفتی که باید برای توسعه کشور خرج می‌شد، طی سال‌ها تباه‌شده است. و شما از واردات سود كلانى برده ايد، به قيمت مرگ توليد، شايد جيب برى از مردم كسرى بودجه را جبران كند، امّا درهاى باز مقاومت اقتصاد را در هم ميشكند

    • ناشناس

      این نوع سیاستهای اقتصادی برای بازارایران اشناستدرزمان دولت رفسنجانی ذهایرارزی زیادی موجودبود که وسوسه دستبرد درسرخیلی هاوجودداشت تابلاخره باسیاست کنترل بازاروتزریق ارزبه بازارقیمت ارزراکنترل کنند به بهانه های مختلف ارزدولتی ازخزانه خارج شد تاذخیره ارزی روبه تمامی گذاشت اماارز خارجی از۲۹۰تومان به ۸۰۰رسید ودلارهایی که دست اندرکاران ازخزانه به جیب زده بودندبه ارامی خرج کردندوقیمت در۸۰۰تومان تامدت زیادی ثابت ماندالان هم دارندهمین کاروبااقتصادایران می کنند اگه ارزیا طلادارید نفروشید که این قیمتهاپایین امدنی نیست وموقتی خواهدبود

  • ناشناس

    بیخودی برای دلار قیمت تعیین نکنید با سقوط دلار معلوم میشود منافعتان تهدید میشود و برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت تعیین میکنید
    با توجه به حقوق کارگر و کار مند قیمت دلار 5000 تومان است و بیشتر از آن دزدی از جیب ملت است.