کد مطلب: ۴۲۷۶۷۱

سیگنال‌هایی برای آینده نزدیک دلار و طلا

سیگنال‌هایی برای آینده نزدیک دلار و طلا

در روزهایی که هیچ کدام از بازارهای طلا و دلار به میزان بازار سهام رشد قابل توجهی را ثبت نمی‌کنند، چه چشم‌اندازی برای این دو بازار قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهایی که هیچ کدام از بازارهای طلا و دلار به میزان بازار سهام رشد قابل توجهی را ثبت نمی‌کنند، چه چشم‌اندازی برای این دو بازار قابل مشاهده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: دیروز قیمت دلار تا ساعت 16 با افت یک درصدی به 13 هزار و 495 تومان رسید. دلار که آخر هفته گذشته برای دو روز بر فراز مرز 13 و 700 تومان معامله شده بود، با آغاز هفته جاری نسبت به این مرز واکنش نشان داد و طی دو روز اخیر 225 تومان عقب‌نشینی کرد. افت دیروز نرخ ارز بیشترین نزول آن طی سه هفته گذشته محسوب می‌شود. نرخ خرید دلار صرافی‌های رسمی دیروز 200 تومان کمتر از نرخ فروش آنها بود. افزایش فاصله این دو نرخ می‌تواند نشانگر آن باشد که بازارساز تمایل کمتری به خرید ارز در مقطع فعلی دارد. نرخ دلار نیمایی هم از ابتدای بهمن به بیش از 12هزار تومان رسیده که احتمالا موجب افزایش انگیزه صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی شده است.

سکه از مرز 5 میلیون عقب نشست

فشار دلار بر قیمت سکه دیروز افزایش پیدا کرد و سکه به زیر مرز 5 میلیون تومان نزول کرد. روز گذشته دلار جدی‌ترین افت خود طی سه هفته گذشته را تجربه کرد و با نزول یک درصدی موجب کاهش 2/ 1 درصدی (60 هزار تومانی) ارزش سکه شد. به این ترتیب هر سکه طرح جدید ساعت 16 یکشنبه به قیمت 4 میلیون و 960 هزار تومان معامله شد. این درحالی است که قیمت طلا در آخرین معاملات بازار جهانی به‌دلیل تداوم شیوع پرشتاب ویروس کرونا افزایش قابل توجهی یافت. کارشناسان بازار جهانی هفته آتی را هم برای اونس مثبت می‌بینند. در آخرین نظرسنجی کیتکو از 17 تحلیلگر وال‌استریت، 14 نفر روند هفته آینده طلا را صعودی و تنها 3 نفر نزولی پیش‌بینی کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.