کد مطلب: ۶۱۸۷۱۴

ابتلای شیرهای باغ وحش به کرونا /امکان جهش ویروس و انتقال مجدد آن به انسان وجود دارد؟

ابتلای شیرهای باغ وحش به کرونا /امکان جهش ویروس و انتقال مجدد آن به انسان وجود دارد؟

شیرها و یوزپلنگ‌های یک باغ وحش در آفریقای جنوبی به کرونای شدیدی مبتلا شده‌اند. کارکنان باغ وحش که بدون علائم به این ویروس مبتلا شده بودند آن را به شیرهای باغ وحش انتقال دادند. ویروس می‌تواند در بدن حیوانات جهش پیدا کند و دوباره به انسان‌ها منتقل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شیرها و یوزپلنگ‌های یک باغ وحش در آفریقای جنوبی به کرونای شدیدی مبتلا شده‌اند. کارکنان باغ وحش که بدون علائم به این ویروس مبتلا شده بودند آن را به شیرهای باغ وحش انتقال دادند.
این مسئله نگرانی‌ها در مورد انتقال کرونا از طریق محل‌های نگهداری حیوانات را افزایش داد.

به نقل از بلومبرگ ، سال ۲۰۲۰ مطالعه‌ای وی مدفوع دو یوزپلنگ مبتلا به اسهال، آبریزش بینی و بی‌اشتهایی نشان داد که آن‌ها مبتلا به کرونا هستند. ۲۳ روز کامل طول کشید تا این دو یوزپلنگ به بهبودی کامل دست یابند. یک سال بعد در مرکز سویه دلتا یعنی آفریقای جنوبی، تست کرونای سه شیر که یکی از آن‌ها مبتلا به ذات‌الریه بود، مثبت شد.

نظریه غالب در مورد انتقال کرونا این است که حیوانات این ویروس را به انسان انتقال داده‌اند اما برعکس این اتفاق نیز ممکن است. اطلاعات نشان می‌دهند که در زمان بیماری این شیرها ویروس در میان کارکنان باغ وحش جریان داشته است و احتمال اینکه از آن‌ها به شیرها انتقال پیدا کرده باشد بسیار زیاد است.

ویروس می‌تواند در بدن حیوانات جهش پیدا کند و دوباره به انسان‌ها منتقل شود

استفاده از ماسک و روش‌های پیشگیری از ابتلا در هنگام برخود با حیواناتی که در قفس هستند می‌تواند کارساز باشد. همچنین نباید در باغ وحش‌ها اجازه نزدیک شدن بیش از حد به قفس‌ها را به بازدید کنندگان بدهند.

محققان می‌گویند این گونه‌ها به خودی خود در حال انقراض هستند و ما باید از آن‌ها محافظت کنیم تا جان خود را از دست ندهند. همچنین این اقدامات برای جلوگیری از ایجاد سویه‌های جدید و انتقال مجدد آن به انسان بسیار حیاتی هستند.

از زمان شیوع کرونا سمورهای مبتلا به کرونا در دانمارک جمع آوری می‌شدند. کره جنوبی نیز روز سه شنبه اعلام کرد که تست دو هزار حیوان ریز جثه از جمله همستر مثبت شده و قرار است آن‌ها را جمع آوری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.مسئولین باغ وحش ارم،باید به هنگام مراجعه مردم به باغ وحش،کارت واکسن بخواهند،ما که رفتیم،چیزی نخواستند و پرسنل باغ وحش هم ماسک نداشتند.باتشکر

    • ناشناس

      احتمالا اخبار زیاد گوش میدی

  • ناشناس

    کسانی که سگ و موش و گربه و سوسک و بزمجه و خرس و مار و عقرب و رتیل و … در خانه به جای بچه نگهداری می کنند باید مواظب باشند