کد مطلب: ۱۳۰۷۷۱

ابراز تمایل تایلند برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران

ابراز تمایل تایلند برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ابراز تمایل مجلس تایلند برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران و گسترش روابط تجاری دو کشور خبر داد.

سیده فاطمه حسینی با اشاره به سفر هیأت پارلمانی تایلند به ایران و نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با کمیسیون اقتصادی پارلمان تایلند، اظهار کرد: در این نشست‌ها که جمع‌بندی درباره آن در حضور آقای لاریجانی انجام شد طرف تایلندی به گسترش روابط تجاری در حوزه صنعت کشاورزی و غذایی ابراز تمایل کرد.

وی با اشاره به سفر سالانه 200 هزار ایرانی به تایلند یادآور شد: در این نشست همچنین تأکید شد که امکان حضور توریست‌های تایلندی در ایران نیز به صورت متقابل تسهیل شود. به ویژه اینکه هیأت تایلندی به اصفهان و شیراز سفر کردند و از اماکن مختلفی بازدید کردند که تنوع آب و هوایی و جاذبه‌های تاریخی برای آنها دارای جذابیت بود.

نماینده مردم تهران در مجلس توسعه همکاری‌های بانکی را موضوعی کلیدی در روابط دو کشور عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین طرف تایلندی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران ابراز علاقه کرد. به خصوص اینکه مزایای سرمایه‌گذاری از جمله معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و کاهش هزینه تمام شده به دلیل کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل برای آنها تبیین شد. ضمن اینکه ایران راه ورود آنها به جمعیت 400 میلیون نفری آسیای میانه و قفقاز است و قیمت انرژی هم در کشور ما از سایر کشورهای منطقه پایین‌تر است.

به گزارش ایسنا،حسینی با اشاره به حجم 300 میلیون دلاری مبادلات ایران و تایلند نیز گفت: در این نشست بر گسترش زمینه روابط تجاری و فعال شدن اتاق بازرگانی مشترک دو کشور و افزایش مبادلات تجاری تأکید شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.