کد مطلب: ۳۴۷۱۳۴

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی:

ابطال برخی کارت‌های بازرگانی / شائبه صدور فله‌ای کارت‌های بازرگانی چقدر جدی است؟

ابطال برخی کارت‌های بازرگانی / شائبه صدور فله‌ای کارت‌های بازرگانی چقدر جدی است؟

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد کارت‌های بازرگانی در کشور خبر داد که انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی در این باره ورود کرده و برخی کارت‌های بازرگانی را باطل کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از چالش‌های چند روز اخیر انتخابات نهمین دوره اتاق بازرگانی صدور کارت‌های بازرگانی است. برخی می‌گویند در این شرایط نامطلوب اقتصادی ممکن است صدور بیش از حد کارت بازرگانی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و به همین دلیل طبق برخی شنیده‌ها، فعالان بخش خصوصی به اتاق بازرگانی در این مورد تذکراتی داده‌اند.

در همین حال یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره این پرسش که آیا در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی قرار است که با گروه تحول‌خواهان هم پیمان شوید یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: نمی‌دانم چه کسی گفته که بنده با کدام گروه قرار است هم پیمان شوم. هفته آتی ترکیب کسانی که در این انتخابات قصد شرکت را دارند، نهایی خواهد شد.

سید حمید حسینی افزود: هنوز درباره حضورم در نهمین انتخابات اتاق بازرگانی تصمیم جدی نگرفته‌ام. ممکن است به طور کلی انصراف دهم و در شرایط دیگری نیز این امکان وجود دارد که با گروه تحول خواهان هم پیمان نشوم. بستگی به برخی شرط و شروط‌ها دارد.

او اظهار کرد: در این بازه زمانی فعالان اقتصادی و اعضای اتاق نگران کارت‌های عضویتی هستند که بی‌دلیل صادر شده است. انجمن نظارت بر انتخابات قول داده تا به این موضوع رسیدگی و شائبه افزایش کارت‌های بازرگانی را بررسی کند.

حسینی درباره این پرسش که چرا در این انتخابات چهره‌های مطرح ثبت نام نکردند؟ گفت: علت اینکه برخی در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ثبت نام نکردند شائبه صدور فله‌ای همین کارت‌های بازرگانی بود. حالا انجمن نظارت بر انتخابات در این باره ورود کرده و برخی کارت‌ها را باطل کرده است. امیدواریم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود تا اعتبار اتاق‌ بازرگانی زیر سوال نرود.

او افزود: دوره قبل تعداد کل کارت‌های صادر شده کل کشور 24 هزار کارت بازرگانی بود و این درحالیست که در این دوره 40 هزار کارت صادر شده است. در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور مطلوب نیست افزایش بی‌رویه کارت‌های بازرگانی ابهامات زیادی را ایجاد کرده است. چنانچه به این موضوع رسیدگی نشود قطعا افراد زیادی هستند که برای حضور در این دوره از انتخابات انصراف خواهند داد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی را می‌توانید در سلسله اخبار انتخابات اتاق بازرگانی تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.