کد مطلب: ۱۵۹۰۵۸

اتصال آزمایشی شبکه برق ایران و عراق در آبان ماه ۹۶

اتصال آزمایشی شبکه برق ایران و عراق در آبان ماه ۹۶

معاون برق و انرژی وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک با همتای عراقی اعلام کرد: شبکه برق ایران و عراق اواسط نوامبر (آبان ماه) به صورت آزمایشی سنکرون می‌شود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت: سنکرون 2 شبکه برق ایران و عراق می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش میزان مبادلات برق دو کشور ایفا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هوشنگ فلاحتیان تصریح کرد: ایران به ویژه با همکاری با بخش خصوصی آمادگی دارد در سه بخش بازسازی شبکه‌های تولید، توزیع و خطوط انتقال برق عراق مشارکت جدی داشته باشد.

فلاحتیان ادامه داد: در صورت درخواست عراق، امکان بازسازی شبکه‌های توزیع و انتقال برق عراق در 2 سال وجود دارد.

وی افزود: ایران آمادگی دارد تا در فردای از بین رفتن تروریست‌ها در عراق، مشارکت جدی در بازسازی شبکه برق عراق داشته باشد.

این مسئول یادآوری کرد: خوشبختانه امسال با وجود رکوردشکنی میزان مصرف برق در تابستان توانستیم به تعهد خود مبنی بر تامین برق عراق در فصل گرم تابستان پایبند بمانیم.

معاون وزیر برق عراق نیز گفت: در تابستان گرم امسال اگر واردات برق از ایران نبود وضعیت به مراتب سختی را باید پشت سر می‌گذاشتیم.

عادل کاظم جریان افزود: امیدواریم بخش خصوصی ایران با توجه به توان بسیار بالای خود، در روند بازسازی شبکه برق عراق نقش بسیار موثری داشته باشد.

بررسی آمارهای وزارت نیرو نشان می دهد در دولت یازدهم 40 میلیارد و 120 میلیون کیلووات ساعت برق به کشورهای همجوار شامل جمهوری آذربایجان، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه و عراق صادر شد.

میزان صادرات برق در سال‌های پایانی فعالیت دولت دهم هشت میلیارد کیلووات ساعت و درآمد سالیانه حاصل از آن نزدیک به 800 میلیون دلار اعلام شده بود.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق نیز بیست و پنجم شهریور ماه اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنم از نیمه دوم سال میزان صادرات کالاهای ایرانی به عراق افزایش پیدا کند و به هشت میلیارد دلار برسد. این رقم با در نظر گرفتن صادرات گاز و برق است. از سوی دیگر تا پایان سال صادرات کالا به تنهایی به رقم بیش از 6 میلیارد دلار می‌رسد.

سنکرون به معنی وصل 2 شبکه مجزا به شیوه‌ای است که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه ایجاد نشود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.