کد مطلب: ۵۵۲۶۸۷

زاکانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری:

گردن آنهایی را که زمینه اتفاقات آبان ۹۸ را فراهم کردند باید شکست

گردن آنهایی را که زمینه اتفاقات آبان ۹۸ را فراهم کردند باید شکست

علیرضا زاکانی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مردم حق اعتراض به مسئولان را دارند. دیگر آبان ۹۸ پیش نمی‌آید چون دائما جامعه در بیان اعتراض مشارکت دارد. البته که باید گردن کسانی را که آبان ۹۸ را زمینه‌سازی کردند، شکست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در نشستی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دانشجویان حضور داشت. گزیده‌ای از سخنان وی را در ادامه می‌خوانید.

-در مناظرات عملا چهره واقعی برنامه‌ها و کارکردها به نمایش گذاشته شد، البته برخی برای دعوا و مجادله آمده بودند به همین دلیل معتقد هستم که مناظرات از برنامه‌ای برای بیان نظرات کارشناسی به اعلام مواضع پوپولیستی تنزل یافت که برای خودمان هم آزاردهنده بود.

-شعار ما ایران قوی و پیشرفته و اساس حرکت هم مبتنی بر عقلانیت، معنویت و خلاقیت است. اقداماتی را انجام می‌دهیم که مردم در سال اول تغییرات را حس کرده و متوجه آن شوند. مدل ما به میدان آوردن مردم بر محوریت نخبگان است.

-ما با رقبای داخلی اختلاف نظری و عملی داریم. آنها معتقدند دستان ما خالی است و هیچ چیزی نداریم و باید از طریق رابطه با کشورهای خارجی خود را تقویت کنیم. این تفکر معتقد است که باید وابستگی را پذیرفته و حیات خود را به صورت حداقلی تضمین کنیم حال این‌که ما قائل به وجود سرمایه بزرگی به نام اسلام، تمدن ایران، عنصر انسانی، فکور و دانشمند و حضور مردم در عرصه‌های مختلف و بهره‌گیری از امکانات گسترده هستیم، پس این حرف باطل است که ما چیزی نداریم جایی که به خود باوری رسیدیم موشک تولید شد و جایی که به خود باوری نرسیدیم نتیجه آن تولید پراید بود که هنوز جزو کالاهای لوکس است.

-استقرار دولت الکترونیک، اولین برنامه دولت من است. در سال اول دولت الکترونیک برپا می‌شود. جهش تولید امری ضروری است. امروز بیمه، قاتل تولید شده علاوه بر این وضعیت فعلی مالیات، بی‌ثباتی سیاست‌ها و مقررات به تولید ضربه می‌زند به گونه‌ای که تولیدکنندگان برای تامین مالی دچار مشکلات اساسی شده‌اند، دولت‌ها و بانک‌ها بزرگ‌ترین ضربه را به تولید می‌زنند.

-آقای همتی در مناظره گفت که اینترنت امن یعنی چه که پاسخ دادم معنایش این است که دختر و پسر من در اینترنت امنیت داشته باشند. به اندازه خانم آقای اوباما غیرت داشته باشیم، که گفت نمی گذارم بچه‌هایم در اینترنت بچرخند. انگلیسی‌ها نیز قانون هایی در مورد صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در اینترنت دارند. باید اینترنت ما به گونه ای امن باشد که آن اتفاق ناراحت کننده در مورد ارتباط یک نوجوان با خانمی در خارج از کشور نیافتد و روح جامعه خدشه‌دار نشود.

-مردم‌سالاری دینی بدان معناست که همه چیز ما برای مردم و حاکمیت قانون و همچنین بسط آزادی‌های مدنی است؛ ما نمی‌خواهیم کشور را کاریکاتوری اداره کنیم، مردم حق اعتراض به مسئولان را دارند و آنها می‌توانند درخواست برای بیان اعتراضاتشان را بدهند. دیگر آبان ۹۸ پیش نمی‌آید چون دائما جامعه در بیان اعتراض مشارکت دارد. البته که باید گردن کسانی را که آبان ۹۸ را زمینه‌سازی کردند، شکست.

-باید مسئولیت کرونا را رئیس‌جمهور بپذیرد و همه دستگاه‌ها برای کنترل آن کمک کنند نه اینکه کمر وزارت بهداشت زیرسنگینی آن بشکند.

-حریم خصوصی مردم برای ما خط قرمز قطعی است. با همه اپلیکیشن‌ها موافق هستم، به شرط اینکه به داخل کشور آمده و مقررات ما را بپذیرد. مگر از فرانسه و ترکیه کم‌تر هستیم که این مقررات را اجرایی کردند.

-دیپلماسی فعال و هوشمند در دستور کارم است. ایرانیان خارج از کشور سرمایه هستند اما دولت چه اقداماتی برای برای جذب ایرانیان خارج از کشور انجام داده و چه حمایتی از آنها کرده است؟ عرضه نداریم از تبعه خود در کشورهای خارجی دفاع کنیم. چهار هزار میلیارد دلار منابع این افراد در خارج از کشور است که دوست دارند در ایران سرمایه‌گذاری کنند باید عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را فعال کنیم.

-برای ما تغییر جهت کشور مهم‌تر از هر پنج نامزد است. باید این پنج نامزد با هم صحبت کنند و خطاهای گذشته را جبران کنیم و نگذاریم این اتفاق دوباره تکرار شود. افق‌های روشنی را در این زمینه می‌بینیم. خودم هم دنبال می‌کنم، این وظیفه‌ای است که شهدا بر گردن ما گذاشته‌اند. پس هر کسی که مردم را به خود دعوت کند خیانت می‌کند، اگر توانستیم برای منافع ملی کنار هم باشیم آبروی دنیا و آخرت را به‌دست آوردیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.