کد مطلب: ۶۱۰۷۱۱

گزارش تجارت‌نیوز از قیمت اجاره مسکن

درصد تغییر اجاره مسکن در کرج / کدام محله کرج بیشتر گران شده است؟

درصد تغییر اجاره مسکن در کرج / کدام محله کرج بیشتر گران شده است؟

داده‌های دیوار نشان می‌دهد میانگین رشد سالانه قیمت اجاره‌بها در آگهی‌های کلانشهرهایی چون کرج‏، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و قم به ۴۷.۳ درصد رسیده است و در مقایسه با مهر امسال ۸ درصد بیشتر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از فروکش‌کردن تب تورم زمین و آپارتمان طی یک سال اخیر، حالا نوبت به بازار مسکن استیجاری رسیده تا خودی نشان بدهد و به پیشتاز بازار املاک کشور تبدیل شود.

با این حال ورود به دومین ماه پاییز که همواره با کاهش جابه‌جایی‌ مستأجران همراه بوده، امسال هم تا حدودی ترمز این بازار را کشیده و در زمان رکود تقاضا، در برخی محله‌ها صاحبان خانه ناچار به کاهش قیمت اجاره‌ها شده‌اند.

بر اساس داده‌های دیوار، بررسی نوسان بازار اجاره کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و قم نشان می‌دهد که میانگین رشد سالانه قیمت اجاره‌بها در آگهی‌هایی محله‌های پرآگهی این ۶ کلان‌شهر کشور به ۴۷.۳ درصد رسیده است.

قیمت‌هایی که البته در مقایسه با مهر ماه تنها ۸ درصد بیشتر شده است.

اصفهان که در بازار فروش زمین و آپارتمان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پایتخت شناخته می‌شود، در بازار اجاره‌بهای مسکن نیز گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده است.

این شهر با ثبت رشد حدود ۶۸ درصدی در قیمت درج‌شده در آگهی‌های دیوار، نه‌تنها در این بازار، بلکه در بین مجموع بازارهای مالی و اقتصادی کشور طی یک سال اخیر پیشتاز بوده است.

تغییرات اجاره‌بهای آپارتمان در کرج

آگهی‌های درج‌شده در دیوار از ثبت میانگین رشد سالانه ۴۹ درصدی اجاره‌بهای مسکن در پرطرفدارترین محله‌های کرج حکایت دارد.

همچنین در یک ماهۀ منتهی به آذر قیمت‌ها در مقایسه با مهر سال جاری افزایش ۱.۵ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

بدین ترتیب میانگین اجاره‌ یک واحد آپارتمانی ۸۰ متری که دو تا پنج سال از ساخت آن در کرج می‌گذرد، در پایان آبان امسال پنج میلیون و ۸۸۷ هزار تومان رقم خورد.

22 page 0001 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.