کد مطلب: ۵۶۸۱۹۸

اجاره ویلا و باغ در شهریار | شرکت اتاقک

اجاره ویلا و باغ در شهریار | شرکت اتاقک

شهریار به جهت پتانسیل تفریحی که دارد اقامتگاه‌های جذابی هم برای گردشگران در خود جای داده است از جمله بومگردی‌ها، ویلاها و باغ‌های شخصی که اجاره داده می‌شوند.

شهریار زیبا

شهرستان شهریار در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب استان تهران واقع شده است. قدمت این شهرستان به دوره سامانیان باز می‌گردد که بعد از داشتن نام‌های شتردار، شهردار، نهایتا به شهریار نام گرفت. این شهرستان دارای زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیز در ناحیه شرق، شمال شرق و مرکز است. همچنین دارای کوه‌های منفردی که گاها به صورت پیوسته به نظر می‌رسند و در ناحیه غرب و جنوب این شهر قرار دارند.

این شهرستان دارای پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری فراوانی است که هم از لحاظ معماری، هم فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردارند. این شهرستان دارای ۱۰۲ اثر ماندگار باارزش است که شامل پل‌ها، مساجد، قلعه‌ها، تپه‌ها، حمام، کاروانسرا، مقبرهه‌ها و اماکن زیارتی می‌باشد. شهریار به جهت پتانسیل تفریحی که دارد اقامتگاه‌های جذابی هم برای گردشگران در خود جای داده است از جمله بومگردی‌ها، ویلاها و باغ‌های شخصی که اجاره داده می‌شوند. هر مسافر خوش ذوقی که شهریار را مقصد گردشی خود قرار می‌دهد می‌تواند به واسطه سامانه آنلاین اتاقک، با اجاره ویلا در شهریار و اجاره باغ در شهریار یک تجربه دلپذیر را برای خود رقم بزند.

دیدنی‌های گردشگری شهریار

قلعه دهشاد شهریار

شهریار دارای اماکن تاریخی منحصربفردی است، قلعه دهشاد را می‌توان یکی از آنها دانست. این قلعه تاریخی و زیبا برای دوستداران معماری از جمله دانشجویان معماری و باستان‌شناسان، مکانی بکر برای مطالعه و تحقیق محسوب می‌شود. این بنای تاریخی که تنها قلعه روستایی ایران شمرده میشودود، هم اکنون نیز در خود ساکنانی جای داده است. در توصیف خصوصیات این بنا می‌توان گفت وسعتی به اندازه ۱۳٫۸۰۰ مترمربع دارد و در چهارگوشه آن، چهار برج دیده می‌شود که گفته شده در گذشته به عنوان برج دیدبانی تلقی می‌شدند. این قلعه همچنین دارای باروی به ارتفاع ۸٫۵ متری است که گل چینه‌های ۵۵ سانتی متری دارد. گرچه قدمت این بنا به طور دقیق مشخص نیست اما طبق نظر کارشناسان این بنا متعلق به دوران قاجار است.

قره‌تپه شهریار

از مکانهای تاریخی شهریار می‌شود به روستای قره‌تپه اشاره کرد. از نظر موقعیت جغرافیایی، قره‌تپه در جنوب شرقی شهریار واقع شده است. قدمت این منطقه طبق تحقیقات باستان‌شناسان به هزاره چهارم و پنجم قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. براساس تحقیقات صورت گرفته این ناحیه جز اولین روستاهای ایران به حساب میآید. از لحاظ وجه تشابه این منطقه با سایر مناطق موجود در ایران، می‌توان به چشمه علی در شهر ری، سیلک و تپه زاغه دشت قزوین اشاره کرد.

برج مقبره بابا محمود شهریار

بازدید از این مقبره زیبا با معماری خاص خود به هر گردشگر فرهنگ دوست، توصیه میشود. این مکان تاریخی بازمانده از دوران سلجوقی، دارای معماری منحصربفردی است. برج حالتی استوانه‌ای مایل به مخروط دارد که هرچه بالاتر می‌رود دهانه آن باریک‌تر می‌شود. ارتفاع این برج بیش از ۱۵ متر گزارش شده که بصورت یک دست، از خشت و گل ساخته شده است. جهت محراب واقع شده در این برج، رو به قبله بوده و ارتفاعی حدود ۱٫۵ متر دارد.

IMG 20210802 113327

پل آبرسان ورامینک شهریار

یکی از پل‌های تاریخی شهریار که در ابعادی به طول ۲۶ متر، عرض حدود ۲ متر و ارتفاع ۶ متر بنا شده است. این پل نیز یکی از چندین آثار تاریخی به‌ جامانده از دوره قاجار است. این پل در زمان پر آبی رود کرج بنا شد و دارای دو آبراه بود که یکی از آنها در گذر زمان از بین رفته است. در حال حاضر به دلیل کم‌آبی، این مسیر آبی به طور کامل خشک شده است. این بنا نیز از جمله آثار ملی ایران به حساب می‌آید.

IMG 20210802 113355

تپه فردوس شهریار

این مکان خوش آب و هوا در نزدیکی منطقه فردوسیه قرار دارد. این تپه همانند تپه جوقین در گذشته یک قلعه بود که در گذر زمان فرسایش یافته و به شکل کنونی درآمده است. به خاطر آب‌ وهوای مطلوب، اطراف این تپه مملو از باغ‌های میوه است که باعث سر ذوق آمدن شهرنشینان و دلیلی برای فرار آنها از زندگی شهری و پر از دود است. با یک سفر کوتاه در روزهای گرم تابستانی به این منطقه خوش آب‌وهوا، میتوانید با اجاره ویلای استخردار در شهریار، گرمی این روزها را به خنکی تبدیل کنید. این منطقه بکر که مربوط به دوره سلجوقیان است، در سال ۱۳۷۵ شمسی به فهرست آثار ملی اضافه شد.

تخت کیکاووس

تخت کیکاووس در ۱۸ کیلومتری شهریار در روستایی به نام بیدگنه قرار گرفته که فاصله کوتاهی با تخت رستم دارد و میتوان از هر دو مکان به راحتی بازدید کرد. تخت کیکاووس مثل برخی از بناهای شهرستان شهریار از دوره ساسانیان به‌جامانده است. این مجموعه شامل سه قطعه ذوزنقه‌ای در دامنه تپه‌هایی با ارتفاع ۱۰۰ متری می‌باشد که با سنگ گچ ساخته شده‌اند. تخت کیکاووس در گذشته محل برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی بوده است.

امامزاده یحیی

یکی از امامزاده‌های پر طرفدار در میان مردم شهریار، امامزاده یحیی است. این بقعه زیبا در روستای بکه، در فاصله ۵ کیلومتری شهرستان شهریار قرار دارد که در اطراف آن قبرستانی مخصوص مهاجرین ساکن شده در این روستا، دیده می‌شود. مساحت محوطه این امامزاده حدود ۱۵ هزار هکتار و قدمت آن به قبل از دوره اسلامی باز می‌گردد. این بنا در ابتدا به صورت هشت ضلعی ساخته شده بوده و طی مرمت‌های اخیر، ظاهر آن به شکل دایره درآمده است. امامزاده یحیی از خشت و گل ساخته شده و با استفاده از آجر، سقفی گنبدی شکل روی بنا ایجاد شده است.

تپه باستانی بالکین

یکی از دلایل جذابیت تپه بالکین، قدمت آن به حساب می‌آید. طبق کاوش‌های انجام گرفته توسط باستانشناسان، سفالینه‌ها و اشیاء بدست آمده از حفاری این منطقه نشانگر این بوده است که قدمت این تپه به عصرآهن برمی‌گردد. این تپه در ارتفاع ۱۱۶۶ متری از سطح آزاد دریا قرار دارد. برای دسترسی به این تپه باید بدانید که این تپه در جنوب روستای مهرچین قرار گرفته و حدودا ۴۰۰ متر با روستا فاصله دارد. این تپه باستانی، در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

برای اجاره وبلا و باغ در آشهریار روی لینک زیر کلیک کنید :

https://www.otaghak.com/city/shahryar

از دیگر مناطق گردشگری شهریار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دشت شقایق‌های وحشی
  • حمام یوسفآبار صیرفی
  • تپه جوقین
  • برج تخت رستم
  • پل دختر بادامک شهریار

IMG 20210802 113422

اجاره ویلا و اقامتگاه در شهریار

دیدنی های اطراف تهران تمامی ندارد و شهریار به عنوان یکی از محبوبترین مقصدهای گردشگری اطراف تهران برای جمع زیادی از گردشگران خصوصا ساکنان تهران، مقصدی جذاب به شمار می‌رود. اما موضوعی که دیگر لازم نیست بابت آن نگرانی داشته باشید، اقامتگاه و محل اسکان است. اتاقک با در دسترس قرار دادن سامانه آنلاین، فرصت یک سفر آرام و دلپذیر را فراهم کرده است. علاقه‌مندان سفر به شهریار می‌توانند با اجاره ویلا در شهریار یا اجاره باغ در شهریار، از این منطقه و طبیعت زیبایش بهره و لذت زیادی ببرند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش شد که گوشه های از زیبایی‌ها و جاذبه های توریستی شهرستان شهریار معرفی شود. هرساله در ایام مختلف سال، خصوصا در روزهای بهار و تابستان که ممکن است تحت تاثیر گرمای غیرقابل تحمل آن قرار بگیرید و مقصدی خوش آب‌ و هوا برای تفریح انتخاب کنید که شهریار یکی از این مقصدهای جذاب خواهد بود. شهریار علاوه بر هوای پاک و تمیز دارای اماکن تاریخی و امکانات رفاهی فراوانی است. کوچه باغ‌های بکر و دیدنی شهریار چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. در همین راستا اتاقک هم همواره سعی کرده که دغدغه‌های این سفر را برای مسافران کاهش دهد و در کنار آنان باشد تا خاطره‌ای خوش برای گردشگران بسازد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.