کد مطلب: ۶۱۶۷۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معلمان بار دیگر تجمع کردند / چرا لایحه رتبه‌بندی اجرا نشد؟

معلمان بار دیگر تجمع کردند / چرا لایحه رتبه‌بندی اجرا نشد؟

معلمان بار دیگر در اعتراض به اجرایی نشدن لایحه رتبه‌بندی معلمان در برخی از شهرهای کشور تجمع کردند. این لایحه آذرماه در مجلس تصویب شد اما چرا هنوز اجرا نشده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته معلمان بار دیگر در برخی از شهرها اعتراض کردند. آنها در اعتراض به اجرایی نشدن لایحه رتبه‌بندی و وضعیت معیشتی خود در استان‌هایی از جمله مرکزی، شیراز، اصفهان، زنجان، اردبیل، شهرکرد و آذربایجان‌غربی تجمع کردند.

آنطور که خبرگزاری فارس نوشته در اردبیل و شهرکرد نیز به ترتیب حدود ۱۰۰ و ۳۰۰ معلم به اعتراض پرداختند، حراست اداره کل آموزش و پرورش قم مانع ورود معلمان معترض به ساختمان شد. معلمان هم شعارهایی مانند «معلم زندانی آزاد باید گردد» و «اجرای همترازی بدون حقه‌بازی» سر دادند.

۷۳۰ هزار معلم در انتظار اجرای لایحه رتبه‌بندی

لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از سال‌ها، آذر ماه در مجلس تصویب شد. آنطور که منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده، ۷۳۰ هزار معلم مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان می‌شوند.

به گفته او قرار است با اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان، حداقل حقوق آنها حدود هشت میلیون و حداکثر ۱۵ میلیون تومان دریافت کنند.

چرا لایحه رتبه‌بندی اجرا نشد؟

اگرچه مجلس لایحه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد اما روز یکشنبه ۱۹ دی ماه، شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس مجلس، برای بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان از مجلس مهلت بیش‌تری خواست.

دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است. اما طولی نکشید که یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش از کسری بودجه برای اجرای این طرح گفت.

او گفت: «به نظر می‌آید باتوجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده، در ابتدا کسری آنچنانی نداشته باشیم؛ ولی مطمئن باشید در بین راه مصوباتی را خواهیم داشت که با کسری مواجه خواهیم شد.»

نوری گفت: «۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی در سال آینده در یکی از ردیف‌ها درنظر گرفته شده است، اما اینکه آیا برای مصوبه مجلس که اکنون در شورای نگهبان است کافیست یا خیر، به نظر ما نیاز بیشتری دارد و پیشنهاد نمایندگان در مجلس نیز این است که این بودجه را به اندازه نیازی که ما داریم ارتقاء دهند.»

حالا باید دید تجمعات روز گذشته معلمان می‌تواند اجرای این لایحه را تا پیش از سال ۱۴۰۰ سرعت بخشد یا نه؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    معلما دنبال پول بیشتر نیستن با این ۴تومن نمیشه پول آب و برق سرویس رفت آمد یا خورد و خوراک رو داد قبلآ تورم نبود با یک میلیون هم می‌شد زندگی کرد این اعتراض ها زیاد خواهی نیست بلکه برا رفع نیاز های اولیه

  • ناشناس

    از حقوق و مزایای بسیار بالای پزشکان و بانکی ها و … کم کنند یکم به این معلمهای همیشه معترض اضاف کنن . این معلما همش اعتراض میکنن که

    • ناشناس

      بیا بالا سر یه بیمار کرونا یی بعد حرف بزن

    • ناشناس

      معلم بدخت الان سه ماهه بین ۳۰ ، ۴۰ دانش آموز که هیچ رعایتی ندارند بدون تجهیزات با یک ماسک « مجبورند» در فضای غیراستاندارد بهداشتی کار کنند ، ب علاوه ما معلمها حق خودمان را می خواهیم ، کادر دلسوز درمان هم حق دارند از حقوق خود دفاع کنند

  • مهدی حسن

    با توجه به نقطه نظراتی که در زیر این پست قرار داده شده می توان گفت که یک اطمینان محض وجود دارد که این کشور هیچ آینده روشنی نخواهند داشت زیرا توسعه و پیشرفت هر کشوری وابسته به منابع انسانی کارآمد و خلاق آن است که متاسفانه کشور ما از این منابع انسانی خالیست. این امر بر عهده آموزش و پرورش هر کشوری است و بیش از نیم قرن در این حوزه هیچ نگاه درستی نبوده و هیچ کار مفیدی انجام نشده است و تا زمانی که به این امر پرداخته نشود کشور ما در یک چرخه معیوب فقط زمان را سپری می کند و افراد جامعه علاوه بر ذهنی مریض نسبت به یکدیگر فقط یک مصرف کننده هستند. اعتراض معلمان بیشتر به این امر بوده و باید باشد زیرا که عدم سرمایه گذاری مناسب در این حوزه یعنی بی توجهی به فرزندان شما که معلم را عمله ی بخور بخواب خطاب میکنید و این بی توجهی چیزی جز آینده ای تاریک برای شما و فرزندان عزیز ایران نخواهد داشت.

  • ناشناس

    من معلم نیستم ولی کسی که میگه حقوق معلم باید زیاد نشه چه فرقی بین کارمند بانک و معلم وجد داره که کارمند بانک ماهی 15 میلیون میگره و هزار پاداش دیگه وقتی میری بانک هم درست حسابی جواب ادم مو نمیدن

  • ناشناس

    انشاالله هرچه زودتر افزایش پیدا کنه و به وضع معیشتی معلمان که پایه و ستون هر کشوری هستن رسیدگی بشه این کامنتهاییم که دوستان نوشتن بیشتر به شوخی میماند تا حقیقت چون هیچ هم وطنی از بهبودی وضع دیگری نارحت و آتش نمیگیره

    • ناشناس

      پایه و ستون کشور معلمان ؟خخخخ کرونا نشون داد که پا یه است

    • ناشناس

      آفرین ، دقیقا سطح سواد بچه ها در این دوره و کارآرایی مدعیانی مثل شما همین را تایید می کنه : عزیزم شما دو تا بچه خودت را در خانه نمی توانی نگه داری ، آن وقت به چه رویی به معلمی که چهل تا بچه با فرهنگها و تربیت های مختلف را شش ساعت در یک محیط نگه بسته آموزش می دهد لاف می زنی؟ شما خودت حاضری با موبایل شخصی خودت و هزینه اینترنتی از جیب خودت بچه های مردم را درس بدهی ؟ یا حاضری بعد از ساعت کاری شبانه روز در اختیار سازمان اداری ات باشی ؟ معلمها در این دو سال شبانه روز ، با تاکید: شبانه روز در اختیار دانش آموزان بوده : ت نیمی از شب ضبط تدریس و تهیه فیلم و … کل روز را مشغول بررسی تکالیف و فعالیتهای بچه ها!! هر کس فقط ۵ سال با همه نوع تربیت متفاوت توانست در شغل معلمی بماند حق انتقاد از معلم را دارد ، والسلام !!

  • ناشناس

    اون دسته از افراد بی عرضه ای که گفتن معلم پول مفت میگیره بگم که
    خب بی عرضه تو هم عرضه داشتی درس میخوندی
    معلم میشدی

    • ناشناس

      خب توی معلم بی عرضه ام عرضه داشتی پزشک می شدی

    • ناشناس

      احسنت

    • ناشناس

      موجود نادان با رتبه بالا معلم شدیم که پزشک بسازیم

    • دکتر معلم زیر خط فقر

      من معلم بارتبه ۱ رقمی معلم شدم عرضشو داشتم و دارم وزیر بشم

  • ناشناس

    راه حل منصفانه این است که حقوق معلمانی که کمتر از ۴ یا ۵ تومن می گیرند کمی اضافه کنند اما تابستانها بروند سراغ کار و از بیت المال حقوق نگیرند یعنی در مقابل خدماتی که در ایام تحصیلی بچه ها ارائه می دهند حقوق بگیرند نه بیشتر

    • معلم

      از کدوم انصاف داری حرف میزنی؟ مگه معلم در طول سال تحصیلی یک روز مرخصی داره؟ مگه ادارات دیگه در ماه 3 تا 5 روز حق مرخصی ندارن؟ ایا یه معلم میتونه یه روز نره سر کلاسش و دانش آموزا بدون معلم باشن؟ ایا معلم چیزی به اسم مزایا، اضافه کاری، کادوی مناسبت ها و حتی کمترین تشویقی را داره؟ بقیه ادارت چقدر دارن میگیرن یه معلم متاهل با مدرک ارشد داره 3800 میگره. اگه جمع کل روزای بیکاری که یه کارمند میتونه مرخصی بگیره از معلما بیشتر تازه کلی هم استعلاجی های من دراوردی و ماموریت های من دراوردی دارن که معلم فاقد همه این شرایط هست. اره وقتی از بین قضاوت کنی حق دارید اینجوری فکر کنید وقتی معلم نباشی و نفهمی چی داری میکشی حق داری. یه معلم روزانه شش ساعت مدام باید با دانش اموز فک بزنه . در صورتی که یه کارمند اداره تا ساعت ده صبحونه میخوره تا دوازده سرش تو گوشیشه بعدشم جمع میکنه میره نه احترامی به ارباب رجوع میذاره نه کاری انجام میده اخر سر هم طلبکارانه ادعای حقوق و مزایای بالا را داره

  • زهرا

    پرداخت ها باید عادلانه باشه ، حالا فرهنگی یا کارمندی یا کارگری فرقی نداره بی عدالتی در پرداخت ها بیداد میکنه

  • ناشناس

    من زمانی که در روستای دور تدریس می کردم ۶ الی ۷ ساعت مسیر رفت و برگشتم زمان می برد. هزینه سرویس را از جیب خودمان می دادیم. اگر از سرویس جا می موندم باید آژانس می گرفتم تا خودمو به روستا برسونم . تو کلاسم سه پایه را همزمان درس می دادم و هزاران مشکلات دیگر …سختی شغل معلمی را فقط یک معلم درک می کند.

    • ا

      زنده باد

  • ناشناس

    یه چیز بگم به کسایی که به اعتراض معلمان حرف های نابجا ربط میدهند
    شما نمک خورده و نمکدان میشکنید
    شما نمیتوانید فرزند خود را تربیت و تعلیم دهید اما معلم چهل نفر ادم را هر ساله به خوبی تربیت میکند
    در کرونا کار معلم ده برابر شد زیرا به دلیل کار مداوم با گوشی برای تهیه مطالب اموزشی به بینایی و گردن خود اسیب میزند و هیچ کدام از افراد مخربی که نمیتوانند زحمت معلم را ببینند این را درک نمیکنند
    پس لطفا مراقب حرف های خود باشید