کد مطلب: ۳۶۶۱۲۷

اخبار کمتر دیده‌شده بورسی امروز؛ ۴ اتفاق مهم ۴ نماد بورسی

اخبار کمتر دیده‌شده بورسی امروز؛ 4 اتفاق مهم 4 نماد بورسی

اعلام زمان بازگشایی نماد بانک تجارت، افزایش سرمایه «سجام»، تشریح چشم‌انداز «ومعادن» و اعلام برنامه افزایش سرمایه بانک ملت از جمله اخبار کمتر دیده شده بورسی امروز (یکشنبه 25 فروردین ماه) بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه از سهم تولید آهن اسفنجی این مجموعه در سال ۹۷ و برنامه تولید انواع محصول‌های فولادی در سال جاری خبر داد.

مختار بخشیان با بیان اینکه در سال 97 کل آهن اسفنجی تولید شده در ایران (شرکت‌های تابعه ایمیدرو) بالغ ‌بر 24 میلیون تن بود، گفت: سهم گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری) از این میزان تولید به بیش از .510 میلیون تن می‌رسد.

همچنین در امروز نماینده دادستان از صدور کیفرخواست ۲۹ مدیر بانک فرابورسی سرمایه خبر داد. امیر قهرمانی از صدور کیفرخواست ۲۹ مدیر بانک سرمایه خبر داد و گفت: ۲۱ کیفرخواست مربوط به ارکان اعتباری و مدیران شعب و ۸ کیفرخواست مربوط به اعضای هیات مدیره است.

خبر دیگر امروز که کمتر دیده شد، اعلام زمان بازگشایی نماد بانک تجارت بود.

طبق آخرین پیگیری‌ها از مسئولان بورس، زمینه بازگشایی نماد بانک تجارت برای امروز فراهم نشده و با احتمال بیش از 90 درصدی ، پیام ناظر بورس مبنی بر بازگشایی«وتجارت» فردا منتشر می شود.

براساس این گزارش، در این میان مشخص شد تبدیل به سهام ناشی از افزایش سرمایه 390 درصدی این بانک انجام شده اما مرحله بعدی و مربوط به سپرده کردن سهام نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، هنوز نهایی نشده و قرار است امروز به انجام برسد.

افزایش سرمایه «سجام» نیز خبر بورسی دیگر امروز بود. بر این اساس، مجتمع سیمان غرب آسیا در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام این شرکت درباره افزایش سرمایه تصمیم‌گیری کرد.

تشریح چشم‌انداز «ومعادن» نیز از اخبار دیگر بورسی امروز بود. مرتضی علی اکبری، معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه معادن و فلزات در گفتگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرده است: مشکل معادن برزیل که مربوط به تقریبا دو ماه قبل است، بر بازار سنگ آهن جهانی اثر دارد و با افزایش قیمت جهانی سنگ آهن، قراردادهای شرکت‌های سنگ آهنی ایران هم تحت تاثیر قرار گرفته است. البته اثر این اتفاق بر سودآوری سنگ‌آهنی‌ها چندان بااهمیت نبوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تولید در شرکت‌های زیرمجموعه بدون مشکل خاصی در حال انجام بوده و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده یا امسال وارد فاز تولید خواهد شد؛ حجم تولید شرکت‌های فولادی و معدنی زیرمجموعه «ومعادن» قطعا افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود روند سودآوری این مجموعه نیز افزایشی باشد و سود بهتری نسبت به سال ۹۷ محقق شود.

همچنین در خبری دیگر امروز اعلام شد که بانک ملت افزایش سرمایه‌ای در راه دارد.

منبع: دنیای بورس ، بورس پرس ، بورس‌نیوز ، بورس 24

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.