کد مطلب: ۱۳۵۶۵۹

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال در روستاها

اختصاص 100 هزار میلیارد ریال برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال در روستاها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه اختصاص 100 هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان که روز گذشته در مجلس تصویب شد، گفت که این اقدام گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال جاری است.

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد، رشد جمعیت مناطق روستایی کشور از منهای 0.67 درصد در سال 90 به منهای 0.73 درصد در سال 1395 رسیده است.

نرخ بیکاری در مناطق روستایی ایران 8.1 درصد است.

غلامرضا تاجگردون روز چهارشنبه با اشاره به اینکه اولویت اشتغال این لایحه مناطق کمتر توسعه‌یافته، عشایری و مرزی است، افزود که تصویب این اعتبار نقش ارزنده‌ای در توسعه متوازن و کاهش اختلاف طبقاتی و عدالت اجتماعی در کشور دارد.

یک فوریت لایحه برداشت از صندوق توسعه ملی سال گذشته تصویب شده بود اما به دلیل بررسی قانون بودجه 96 و قانون برنامه ششم توسعه، امکان طرح آن در صحن علنی وجود نداشت اما روز گذشته در صحن علنی مجلس تصویب شد.

تصویب این طرح به دولت اجازه می‌دهد یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ملی برای اشتغال روستاییان برداشت کند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار است معادل ریالی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشته شود، باید به همین مقدار هم از منابع بانک‌ها استفاده شود، بنابراین حدود 100 هزار میلیارد ریال صرف ایجاد اشتغال خواهد شد.

تاجگردون با اشاره به نقش روستاها در خودکفایی ملی و توسعه کشور، بیان کرد که ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی راهکار ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی و عشایر است که منجر به امنیت غذایی، کاهش وابستگی به بیگانگان و رونق صنعت گردشگری می‌شود.

وی گفت: محدود بودن منابع مالی و بالا بودن نرخ سود بانکی از جمله موانع اصلی ایجاد اشتغال در کشور است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.