کد مطلب: ۱۳۴۱۳۷

معاون راه‌آهن:

اختصاص ۷.۵ میلیارد دلار از محل صرفه‌جویی در سوخت به حمل و نقل ریلی

اختصاص 7.5 میلیارد دلار از محل صرفه‌جویی در سوخت به حمل و نقل ریلی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و تعامل با وزارت نفت 7.5 میلیارد دلار اعتبار از محل صرفه‌جویی در سوخت برای انجام سرمایه‌گذاری‌های صنعت حمل و نقل ریلی در مدت پنج سال اختصاص می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «نوراله بیرانوند» بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اولین قرارداد مربوط به صرفه‌جویی‌های مصرف سوخت در محل این نمایشگاه به امضا رسید و راه‌آهن درصدد است در مدت پنج سال آینده بتواند 7.5 میلیارد دلار را برای شرکت‌های ریلی اختصاص دهد.

وی اظهارداشت: قراردادهای خوبی در این نمایشگاه به امضا رسید و با وجود شرکت‌های معتبر در عرصه حمل و نقل ریلی جهان از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین و هند، شاهد استقبال این شرکت‌ها از نمایشگاه ریلی تهران هستیم.

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود : راه‌آهن در این نمایشگاه موفق به امضای قرارداد همکاری‌های ریلی در حوزه مدیریت ترافیک و علائم خطوط شد تا بتواند از تجارب کشور اسپانیا در این زمینه استفاده کند.

بیرانوند گفت: علاوه بر این، قراردادهای زیادی توسط شرکت‌های فعال در حوزه ریلی امضا شده و امید است تولید واگن‌های مورد نیاز باری و مسافری در شرکت‌های سازنده واگن در کشور را مشاهده کنیم.

وی گفت: امضای این قراردادها موجب شد تا همه واگن‌سازهای داخلی در سال تولید و اشتغال، فعالیت‌های خود را آغاز کنند تا بتوانند با ظرفیت‌هایی که برای آنها تعریف شده، تولیدات خود را به شبکه ریلی کشور تحول دهند.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل و نقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، 25 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد.

فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های راه‌آهن، مترو و شرکت‌های حمل و نقل ریلی، برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت‌های این بخش برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.